Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Podden tappar låtarna!?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-07-27 22:11

Vill först och främst tacka för en mycket bra ipod sida. Har letat runt lite bland dom utländska, men tycker denna sida är väldigt genomarbetad.

Nu till mitt problem.

Brukar sätta i min Ipod så fort jag kommer hem. Den brukar sitta i så länge datorn står på, och även om jag inte "meckar" med iTunes.
Men nu har ett irriterande fenomen uppstått.
Ipoden "tappar" låtarna och börjar omedelbart ladda tillbaka låtarna eftersom dom finns sorterade i
biblioteket. Jag har ju automatisk uppdatering inställd och detta "fenomen" har inträffat ett flertal gånger dom senaste månaderna. Bl.a en gång när jag skulle lägga in lite låtar inför en kortare resa och upptäckte till min fasa att 1800 låtar "försvann"!!!

Är detta något gammalt problem som iTunes ställer till med eller är jag ute på outforskade vatten?

Min Ipod är en Photo 30Gb G4

Mvh

Molle

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-07-28 11:24

Jag känner inte till problemet, men det kan vara värt att göra en återställning av iPoden, något knas verkar det ju ha blivit. I värsta fall kan det vara diskproblem.

Tack för berömmet!

En låt att försvann för mig en gång, kan bero att jag radera den, men jag har inge minne av att jag gjorde det, och det där med att 1800 låtar försvann, var det alla låtar? För om du har automatisk uppdatering och byter användare eller något så försvinner alla låtar du har lagt in typ.

• Medlem
  • 2006-07-31 00:51

Hej!
Hur menar du med byter användare eller något?! Jag tror inte jag gör ngt speciellt konstigt utan "pluggar in min pod som vanligt och emellanåt försvinner allt.
Jag har givetvis prövat att göra reset på ipoden (via ipoden) bör jag göra den stora återställningen?!

Byta användare går bara att göra på xp. Det är när du loggar ut och loggar in som någon annan (om du förstår vad jag menar med det... )

• Medlem
  • 2006-08-09 01:16

Nu har jag raderat Ipoden från scratch samt lagt tillbaka alla låtar på nytt cirka 2400 låtar.
Nu några dagar senare pluggar jag in min ipod och vad är det som händer. Jo vips "försvinner" 1900 låtar och börjar läggas in på nytt igen! Jag blir tamejfan galen! Vad ska jag göra? Ta bort automatisk uppdatering? Slänga Ipoden i en djup sjö?
H.J.Ä.L.P!

mvh
Molle

Släng inte bort iPoden! Ge den till mig :rolleyes:

Nåväl. Jag skulle stänga av automatisk uppdatering. Det är bara ett sattyg.

1
Bevaka tråden