Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En liten krönika

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-08 23:37

Om detta inlägg bör flyttas får gärna moderatorerna göra det, hittade ingen riktig plats för det.

Året var 2002, landet var USA och tiden var Jul. Det var tänkt att den då femtonårige sonen skulle få inhandla en ny mp3-spelare. Han hade hittat en för bra pris med bra funktioner, Creative Rhomba. Men den första natten efter flighten över var orolig. Det blev ett uppvaknande vid fyratiden på morgonen. Och den första tanken som flyger genom den testosteronfyllda pojken är "iPod!". "Jag måste ha en iPod" säger han plöstligt ut i mörkret. Man kan urskilja honom lätt i månskenet, pojken heter Calle, och han har nu blivit man.

Så inleddes den kärleken för mig till det vi i folkmun kallar iPod. För två veckor senare reste jag hem med enbart en julklapp, en sprillans ny "3g iPod 10 gigabyte". Utan musik men kunde sitta och spela i timmar för att få se det blåa bakgrundsljuset lysa upp.

Nu är det snart fyra år sedan jag fick min första iPod. Är inne på min andra och ska inhandla en tredje denna Jul (men nu för egna pengar).

Av dessa år har jag lärt mig en massa. Men en fråga som fortfarande kvartstår är...

Varför?

Varför vaknade jag till exempel upp mitt i natten och tänkte på att köpa iPod? Och varför blev det en sådan hype och alla köper iPod?

Men den fråga som jag nog aldrig kommer få svar på är denna...

...varför köper man iPod och inte någon annan mp3-spelare med bättre "prestanda"? Men det väl ungefär samma logik som att du hellre köper en halvbra Porsche utan finesser än en Skoda full med grejer.

Porschen ser ju snyggare ut på garageuppfarten.

Tänkte avslutligen bara tacka Apple för en grym musikmaskin, och all glädje iPoden skänt mig, på joggingrundorna, i solstolen osv.

Sist men inte minst ni här på 99pod.se (eller iPod.se som vi oldies säger)

Detta är min resumé

//C

Vafan var det här då Skönt skrivet vilket fall som helst

• Medlem
  • 2006-08-09 08:31

haha, klockrent!

jag vet heller inte varför dem "flesta" väljer Ipod. Det är nog som du säger "nog köper man en porche istället för en skoda med en massa finesser"
Tack för resumén

Varför köper man en Mac istället för en PC? "Prestanda" på papperet är inte allt, det är helheten som räknas!

Väldigt skönt skrivet av dig, och jag tror att många känner igen sig i din historia.

• Oregistrerad
  • 2006-08-10 22:07

Glad för responsen grabbar. Kul att ni känner igen er

//C

1
Bevaka tråden