Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"skadad fil"

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

för ett tag sen kom denna ikonen upp när jag kopplade in ipoden.

det går inte föra över låtar (eller ytterst sällan) och inte heller ta bort från den. ibland kan man tro att det funkar för det läggs in på ipoden i tunes, men sen när man kopplar från är det som innan. den uppdaterar alltså inte.
jag har testat att köra det där programmet men inget händer. finns det någon annan utväg eller måste jag rensa hela ipoden. jag har över 4000 låtar, som inte finns på datorn så blir inte så glad om det är enda alternativet.

förutom detta så funkar den väldigt bra. man kan lyssna som vanligt.

/jenny

  • Oregistrerad
  • 2006-08-01 05:55

Kör "chkdsk E: /F" från kommando tolken.

E: är ipodens volym beteckning i utforskaren - så om iPoden har en annan beteckning - skriv den istället.

den här rutan kom upp.

sen hände inget på ett tag, förrän denna dök upp

jag har testat trycka på alla alternativen men det händer inget.
vad är nästa steg?

tack såhär långt
/jenny

snälla är det ingen som vet hur jag ska göra? min garanti går nämligen ut i dagarna...

Nu kan jag nästan ingenting om PC (är en maccare, serru), men det är väl iTunes som är skadat?
Installera bara om det isåfall, så är det löst? Kanske.

Som sagt, jag kan inget om PC, det lilla jag mins från min tid som "PC-nisse" är inte mycket.

jag lyckades att föra över låtar från en kompis dator, då funkade det fast varningskylten kom upp då också? kan det verkligen vara itunes då?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-08-09 15:38

Jag skulle nog göra en Restore i ditt fall, för att se om inte det kan hjälpa.

Apple - Support - iPod - The Five Rs

jag har testat det där (förutom att återställa den). ska det verkligen behövas, den funkar ju i övrigt. ska jag inte gå vidare på det där: "kör chkdsk E: /F"?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-08-10 21:45

Du kan ju testa att köra chkdsk igen, men med tanke på felmeddelandet du får så låter det som om disken har ett allvarligt fel. Det kanske rättar till sig om du gör en återställning (men det är inte säkert) och använder du autosynkning så har du ju kvar låtarna på datorn.

Du skriver att din garanti går ut snart, och i ditt fall skulle jag nog kontakta Apple och (förhoppningsvis) få iPoden utbytt.

autosynkning vad innebär det?

när jag väl bestämde mig för att återställa ipoden så funkar inte det heller.
"kunde inte uppdatera den fasta programvaran. systemfel" står det då.

måste nog lämna in den igen trots allt för nu går det inte ens att sätta på den. men så var det det här med att hitta på apples hemsida... har glömt bort vart det var man kommer till support. där man ska skiva in vad som är fel på ens ipod och så.

lejnox: Var det den här sidan du menade..?
Apple - Support - iPod Service

ja tack, den va det.
vart kan man få reda på hur länge garanti man har kvar?

jag är osäker på exakt när det var min garanti går ut. om jag skickar in den nu och det visar sig att garantin gick ut för nån vecka sen. skickar de en räkning då eller får man en förfrågan om man vill få den lagad utöver garantin först? känns lite jobbigt att få en räkning på runt 2000:- när man kan köpa en ny för runt 3000:-

återigen tacksam för snabba svar!
mvh jenny

jag begriper mig verkligen inte på apples hemsida. vart finns nummer till kundtjänst liksom?

  • Medlem
  • 2006-08-11 19:39

Om du inte har iTunes 6. Ladda hem den! Då kanske de blir bra igen De är troligen fel på iTunes gå in på Apples hemsida, klicka på iPod + iTunes, så är nya iTunes i en stor ruta.
Om du har gjort det, hämtat hem iTunes 6, Insallera om bara, och se vad som händer

1
Bevaka tråden