Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför delas albumet upp i två?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet inte riktigt vart jag ska skriva det här, och har inte hittat nån med samma problem även fast jag letat. Hoppas nån kan hjälpa mig.

Jag håller på å fixar med id3-taggarna så att låtarna hamnar i rätt album. Men på två ställen är det så att ett album blivit uppdelat på två album, kan man inte få in alla låtarna i ett och samma? Å hur fixar man det i så fall?

Ge albumen samma namn?

Ursprungligen av petern:

Ge albumen samma namn?

Det har jag såklart gjort.

Förklara "uppdelat på två album" lite tydligare?

Jo, jag har ett album med 12 låtar, när jag lägger in den på itunes delas den upp, så att det blir ett album med 11 låtar och en med 1 låt. Även fast jag ändrar i id3-taggarna så att de ska hamna i samma album. Ska fixa en bild.

Vet inte om det blev bifogat nu, fatta inte riktigt hur man gör.

Skärmdump blev resized och går inte att se så bra.
Men om nu albumtiteln skulle råka vara olika går det att se på att annat sätt. Markera alla 12 låtarna och visa info. Är fältet Album ifyllt? Då har dom samma titel. Är fältet tomt skiljer dom sej åt. Oftast ett mellanslag som spökar. Fyll i rätt titel och spara. Klart!

Ursprungligen av petern:

Skärmdump blev resized och går inte att se så bra.
Men om nu albumtiteln skulle råka vara olika går det att se på att annat sätt. Markera alla 12 låtarna och visa info. Är fältet Album ifyllt? Då har dom samma titel. Är fältet tomt skiljer dom sej åt. Oftast ett mellanslag som spökar. Fyll i rätt titel och spara. Klart!

Albumfälten är ifyllda och ser exakt likadana ut.

Oj, nu funkar det visst Tack för hjälpen, om det nu var det som hjälpte

Då var det väl det vanliga mellanslaget då...

1
Bevaka tråden