Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shuffle slutat fungera - råd?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag hade haft min I-pod shuffle i ungefär 11 månader när den helt plötsligt, helt utan anledning, slutade att fungera. Jag hade inte gjort något speciellt med den. Istället för att lysa grönt (batteriet var fullt) när jag satte på den, så blinkade den grönt-gult-grönt-gult mellan två olika lysdioder på I-poden. Ingen musik hördes. I-tunes på datorn kom inte upp när jag kopplade in I-poden i USB:n, men min brors I-pod mini fungerade precis som vanligt.:confused:

Självklart gick jag till affären vi köpt den ifrån (SIBA) och frågade om hjälp. Han sa "Ja, oj då, den ska inte alls blinka, något är ju helt klart fel". Jag bad honom att skicka in den. "Nää men det kan vi inte, för du har inte gjort det som apple föreskriver för att få skicka in den". Nähä. Så jag fick gå hem för att installera om I-tunes, men det fungerade överhuvudtaget inte. När vi någon vecka senare fått in I-tunes på en annan dator fick vi - som väntat - samma resultat på min I-pod. Den blinkade lika mycket och det gick inte att få någon connection till datorn överhuvudtaget. Sedan var garantin slut och SIBA sa att de inte kunde göra något alls. Jag kunde ju alltid köpa en ny.

Nu ser jag, att det är MÅNGA som drabbats av liknande saker med I-pod shuffle. Det här DUGER INTE. Även fast garantin bara gäller ett år så hade jag ändå tänkt att MP3:n skulle funka i några år till. Jag har absolut inte gjort något fel med min I-pod. Nu är jag rent ut sagt förbannad. Vågar jag ens köpa en annan mp3 från Apple? Deras kundservice är USEL. Deras produkter är - tydligen - USLA de med. I-poden i sig är ju helt underbar, men seriöst, ska det behöva vara såhär? Jag känner mig faktiskt lurad. Speciellt som det hänt så många, och alltid lagom för att garantin ska ta slut.

Hjälp, vad ska jag göra? Var kan jag "klaga" så det gör någon "skillnad"?? :eek:

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-29 17:25

det är inte apples serice det är fel på, det är sibas.
du kunde ju ha skickat in den själv också.

Prova med att skicka in den till apple?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-06-29 22:41

Precis, skippa SLÖBA och kontakta Apples support direkt istället.

Samma här....

Det du beskriver har hänt mig också! Jag tog kontakt med teknikmagasinet via internet. Enligt honom kan du reklamera den via Apple's hemsida. Bara du har kvittot. Det tänker jag göra! Hälsn. ANETTE

  • Oregistrerad
  • 2006-08-29 22:04

Hur kan du få det till att Apple kundservice är usel?

Du gick till Siba istället för att kontata Apple.

Det är väl snarare så att det är Siba som har usel kundservice i det här fallet.

Hade du kontaktat Apple, så hade det inte varit några som helst problem, eftersom du då hade fått det inrapporterat inom ett år.

1
Bevaka tråden