Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla till tv HJÄLP

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har läst en del trådar om just detta på forumen men får det inte att fungera!

Jag har en ipod video 30gb

Köpte en docka med line out och svideo out + en sladd som passar i line out som delar sig i en röd, en gul och en vit kabel som går in i tv'n

Har provat alla färgkombinationer på två tvapparater med samma resultat: svart skärm med ljud.
Har dessutom testat med SVIDEO kabeln både ensam och med den andra ammtidigt men hela tiden får jag bra ljud men ingen bild.

Kan man göra videofilerna i fel format? dom funkar ju fint på IPOD-skärmen.

Fattar verkligen inte vad jag gör för fel.

• Medlem
  • International user
  • 2006-08-28 21:51

har du apples kabel? har för dej att du inte kan använda en vanlig kaben du måste ha apples

• Medlem
  • 2006-08-29 19:41

Kolla så du verkligen tryckt in AV-kabeln ordentligt i dockan, glappar ibland=ingen kontakt

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-30 03:59

har en kompis som har samma problem. varken min iPod med min kabel (som funkar utmärkt hemma) funkar på hans TV. prova en tredje tvapparat så ska du nog se att det funkar på den.

det verkar inte vara nått annat än nån skumm grej i TVn som gör att det inte kommer bild.

Kolla även så att du har AV ut påslaget i inställningarna för video....

Använder bara en ipod avkabel och det funkar fint men man måste slå på utsignalen så att säga

Prova att gå in i videoinställningarna inne i iPoden och TV ut, ska stå på fråga. Då frågar iPoden dig varje gång du ska slå på en film om det ska vara på TV eller bara i iPoden.
Hade samma problem själv först men det är inte svårare än så.

Man behöver i alla fall inte en Apple-orginalkabel!

iPod>Video>Videoinställningar>TV ut>På.

1
Bevaka tråden