Det här felet är nu på sätt och vis åtgärdat, eftersom jag fick en ny iPod :), men jag tänkte att det kunde vara bra att dokumentera felet någonstans...

iPoden bar på ett mycket konstigt fel; Först hade jag den till PC, fungerade hur bra som helst. Sen när jag inhandlade en MacBook Pro började iPoden helt plötsligt att krångla. När jag förde över låtar till iPoden i iTunes så stannade importen efter ett par låtar, men utan att iTunes verkade "märka" det. När jag sen klickade på utmatningspluppen bredvid iPoden så hängde sig datorn helt och hållet. Samma sak om jag matade ut iPoden i Finder. Enda egentligen fungerande metoden var att rycka ut sladden, då datorn skrek till och skällde ut en för att göra på det viset... Samma sak hände om man förde över filer i "Hårddiskläge"

Jag kollade alla diagnostik-test, uppdaterade programvaran, bytte t.o.m. dator, men problemet kvarstod. Kollade runt på alla forum, felet fanns inte beskrivet någonstans.

Det konstiga var att felet endast visade sig på Intel-macar, medan G4:or, G5:or och PC-datorer fixade biffen hur lätt som helst.

Service-stället hade inga Intel-datorer att testa på, så det tog ett tag innan de trodde på min historia... Till slut fick jag dock iPoden utbytt, så ni kan alla sova gott om nätterna.