Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Track # vid CDbränning

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet om man kan slå av så iTunes inte gör track # i ID3 tagsen så här:

1/11
2/11
3/11 osv..

utan så här:
1
2
3 osv..

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-09-04 09:34

Ändra låtinfon så att det inte står något i andra rutan för Spår .. av ...

Har sett det men det är gråmarkerat för mig. Album kan ändras men inte spår.

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-09-04 15:28

Men vänta nu... är det när du bränner en musik-cd som du vill ta bort numreringen? I så fall går det inte, nej. Det är lika för alla musik-skivor.

Vanliga musik-skivor har förresten inga id3-taggar, utan den infon sparas lokalt på datorn när man läst in eller fyllt i uppgifterna första gången.

Så för att sammanfatta (om det blev rörigt): musikfiler - mp3, wma, aac, etc. kan du ändra track # på, men inte musikspår på en musik-cd.

Ursprungligen av Spyder:

Men vänta nu... är det när du bränner en musik-cd som du vill ta bort numreringen? I så fall går det inte, nej. Det är lika för alla musik-skivor.

Vanliga musik-skivor har förresten inga id3-taggar, utan den infon sparas lokalt på datorn när man läst in eller fyllt i uppgifterna första gången.

Så för att sammanfatta (om det blev rörigt): musikfiler - mp3, wma, aac, etc. kan du ändra track # på, men inte musikspår på en musik-cd.

Precis, det är när jag rippar mina CDs som den döper låtarna till tex 1/11, 2/11 osv istället för 1,2,3.

För när jag väl rippat skivan så kan jag ju i info välja att ta bort den numreringen. Vore ju biff om man kunde göra det direkt vid importen av skivan men det är ju gråmarkerat av någon anledning.. Synd.

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-09-04 20:13

Ja, jag vet inte varför iTunes funkar så, men det är nog inget att göra åt. En anledning till att de låst rutan kan kanske vara för att musikskivor är skrivskyddade och därför har ett färdigt antal låtar, och att det då blir galet om man kan gå in och ändra på det. Oj, vad flummigt det lät då...

Tar det mer än tre sekunder att markera låtarna i albumet, visa info och kryssa för rätt fält? Två sekunder?

Ursprungligen av petern:

Tar det mer än tre sekunder att markera låtarna i albumet, visa info och kryssa för rätt fält? Två sekunder?

Nu ser jag ingen logik i att tycka att mer jobb är rätt? Kanske du tycker det är bättre att ställa in EQ på all musik i iTunes istället för i spelaren med?

Varför är det gråmarkerat kan man ju undra eftersom valet finns där.

Vad jag menar är att det går lika fort att editera det i efter rippning som innan.

Ursprungligen av petern:

Vad jag menar är att det går lika fort att editera det i efter rippning som innan.

Jag måste ju fortfarande leta upp rippat album för att göra det alltså ett moment extra. Jag är inte lat av mig. Jag bara ser inte anledningen till att gråmarkera detta redan vid import då allt annat är valfritt.

1
Bevaka tråden