Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vattenskada?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hade min iPod Mini på mig när jag var ute och cyklade. En ordentlig regnskur kom under ca 40 minuter, och efter 20 minuter flyttade jag över iPoden till min regnjacka från min byxficka. Den var då endast lite fuktig.
Efter ytterligare 10 minuter så började den uppföra sig konstigt; skippa låtar, spola fram och tillbaka och sen dog den.

Jag lät den torka i ca 2 dagar innan jag rörde den, och då satte jag i den i laddaren.
(min mobil som jag också hanterade likadant fungerade utmärkt).
Ipoden visade en symbol där den börjar ladda, men den markerade delen av batteriet ändras inte ( i vissa fall har den inte gjort det innan heller, när jag laddat den).
iPoden är väl 2 eller 3 år gammal, och fungerat både i vatten, sand och kyla.
Efter den har laddats i lite drygt en vecka, och jag ska sätta på den säger den bara att den har tomt batteri (...).
jag har försök med både reset och formatering. Båda slutar i samma.

är det dödsstöten för min iPod eller är där något jag kan göra för den?

• Medlem
  • 2006-08-16 22:57

det kanske inte var vattnet som skadade ipoden utan ett system fel i ipoden jag har åckså fått det då funkar batteriet inte jag vet inte så mycket om det men den funkar no bara om du har laddaren på men den ska no klara lite vatten tror jag

Men hur ska jag kunna få den fungera igen?
Jag kan ju inte ens göra en restore på den, eftersom jag inte kna kopla den till dat0rn!

Min mini blev också vattenskadad för några veckor sedan. Det formligen öste ner regn och jag hade inte stängt min GTX paclite jacka ordentligt. Jag öppnade upp minin och konstaterade att hårddisken var ok. Tog fram minin idag och efter lite pillande på batteriet så fick den liv igen och fungerar lika bra som alltid. Skönt att jag slapp köpa en ny nano eller iRiver E10.

Nyår - lätt vinskada på iPhone.

Hallå.
Igår var det som vi alla vet nyårsfton (gott nytt år till er alla), en mycket trevlig kväll som slutade lite olyckligt. Jag satt ner på en stol och hade ett vinglas i handen och med min iPhone i fickan, då jag plötsligt fick en nätt knuff och spillde lite vin på mina byxfickan där min iPhone låg. Jag tog genast ut min iPhone och kände om den var fuktig - lite fuktig kanske den kändes min inte så farligt ändå så jag torkade den lite och satte den i andra fickan. En stund senare skulle jag kolla om jag fått sms eller något samtal och då fungerade inte min iPhone utan "apple ikonen - äpplet" visades på skärmen i 3 sekunder sedan försvann det i 3 sekunder och sedan dök det upp igen. Efter detta startade jag om telefonen och då fungerade den som den skulle. En stund senare skulle jag titta till den ytterliggare en gång och då fungerade den inte alls, utan apple ikonen visades precis som tidigare - under 3 sek visades äpplet, sedan var skärmen mörk i 3 sek och så höll det på.
Idag har jag tömt batteriet för att sedan försöka ladda upp den och det har inte hjälpt - samma resultat oavsett. Som sista försök har jag fönat telefonen lite lätt på avstånd med säkerhet att något inte ska smälta i telefonen - men det har inte heller hjälpt.

Jag är desperat efter att få den att fungera. Den har fungerat utmärkt annars och är som ny på alla sätt. Hjälp mig!? Finns det några tips där ute? Och om inte, hur eller till vem skickar jag den för lagning? (OBS det är iPhone 2G och köpt i USA).

Med vänlig hälsning.

Hej och välkommen hit ! Hoppas du ska trivas på 99.se.
Jag ser att du har gömt din tråd i en gammal tråd och dessutom i en tråd som handlar om iPod mini. Du frågar ju om din iPhone.
Det är egentligen bättre om du startar en egen tråd om detta under iPhone-delen eftersom du annars kanske inte får några svar. Men det är inte så lätt att veta när man är ny på ett forum.

1
Bevaka tråden