Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod nano eller Iriver U10?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 22:36

Hej!

Försöker bestämma mig för en schysst spelare, men nu har jag kört fast!

Har läst mycket om både nanon och U10:an.

U10:n vinner på att den har radio.
Bild och film vet jag inte riktigt varför jag skulle behöva?!
U10:ns kick design verkar intressant men lite ömtålig.
Den har inte så mycket tillbehör

Ipoden vinner på design och att det finns så mycket tillbehör att köpa till.
Funkar radion som man kan köpa till bra?
Verkar ha lite dålig batteritid...

Skulle gärna uppskatta några synpunkter och tips!! Det här är första spelaren jag köper så jag är ingen van användare.

Tack!!

Lolo

• Oregistrerad
  • 2006-09-07 05:20

Kan inte svara när det gäller Iriver, men efter att ha läst test av E10 börjar Nanon kännas riktigt gammal och dyr. Har en del erfarenhet av Nanon. Min kritik mot den kan du läsa i ett par andra trådar. Värst är den usla batteritiden jämfört med Iriver. Radion till Nano kostar löjliga 495 kr extra och är kombinerad med fjärrkontroll med klämma. Funkar okej, men mottagningen kunde vara känsligare. Och när det brusar som värst kan man inte ställa om till mono. Snålt.

Det bästa med iPod Nano är utan tvekan designen och det faktum att den är byggd för att lira ihop med iTunes, marknadens bästa program för musik. En ny serie iPods kommer att presenteras inom bara några dagar. Förhoppningsvis kommer de att få bättre batteritid, tåligare skal och fler funktioner. Mitt råd är att du avvaktar med köp tills Steve Jobs hållit sin keynote i San Fransisco.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-07 21:35

Jag skulle tro att vi får se en 8GB Ipod Nano med samma typ av skal som Ipod Mini hade och med stöd för video - helta tisdagens presentation tycks gå i videospåret.

• Medlem
  • 2006-09-13 19:12

Lugnt Nano

• Medlem
  • Skövde
  • 2007-01-20 16:59

iriver *****,de går sönder direkt...dålit kvalite...tillverkarens fel...
men nano har bra kvalité och mycket bra batteritid -24timmar

• Medlem
  • 2007-01-27 10:35

har en iRiver och en nano..och måste säga att irivern slår nanon ljudmässigt , nu är det en h320 så den är ju en större modell man kan nog inte jämföra dom.

1
Bevaka tråden