Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 7

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tänkte bara påpeka att iTunes 7 släppts nu.

Apple - iTunes - iTunes Overview

Tjock nice är den också!
Gillar främst det nya visningsalternativen! Mer av denna varan blir det när jag köper min nya Mac.
Påminner helt klart om Frontrow till Mac.

Gränssnittet ... Njae, okej då, får duga.
Kul kväll har det varit.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 02:21

grymmt kul att de förnyat programmet. det är snyggt som fasen om ni frågar mig.

MEN, faaaan vad det laggar! gamla iTunes flöt underbart. men med det nya kan jag inte ha visningsalternativet på skivorna som jag vill ha eftersom det laggar nått kopiöst när jag gör det.

synd tycker jag. men tummen upp ändå.

Är det bara på min dator som nya iTunes ligger och tuggar fruktansvärt med minne?? 106MB just nu (Windows burk)

Det stämmer bra att den tuggar minne!
Verkar just vara när man bläddrar med de nya visningsalternativen.

Läs mer här

Ljudet slutar funka ibland

Ursprungligen av daniels:

Det stämmer bra att den tuggar minne!
Verkar just vara när man bläddrar med de nya visningsalternativen.

Läs mer här

Håller med om att iTunes 7 är segt mot 6 serien. Jag har också märkt att ibland när jag öppnar ett nytt IE förnster så slutar iTunes spela musik och jag måste klicka på filmer eller något annat och spela en fil från dessa bilbiotek för att kunna spela musik igen. Alt är att stänga iTunes och starta det igen, väldigt irriterande och en klar försämmring på ett annars bra program

läste någonstans att nya itunes gör att man grattis kan lägga in album covers till sin musik vet någon hur man gör detta?

Ursprungligen av Hermoon:

läste någonstans att nya itunes gör att man grattis kan lägga in album covers till sin musik vet någon hur man gör detta?

det finns iaf ett alternativ som heter "Hämta bildmaterial till album" i menyn som kommer fram när du högerklickar på en låt i biblioteket.. men för att kunna göra det måste du tydligen vara registrerad och inloggad i itunes store..

funkar spelen man köper till nano den gamla alltså?

  • Medlem
  • 2006-09-13 19:12

Seriöst, det här är ju det fulaste programmet man sett på en osx-mac.

  • Medlem
  • 2006-09-13 19:13

Kan man byta tillbaka på nåt sätt?

Ursprungligen av illi:

Kan man byta tillbaka på nåt sätt?

www.oldversion.com

har äldre verioner av program, där kan iTunes finnas, dock på engelska skulle jag tro...

hur kopierar man över musiken från ipoden i den nya itunes.. står liksom att de ska gå

  • Medlem
  • 2006-09-13 21:52

iTunes 7 är ju klockrent! Har själv en PC 3ghz dual core, 2gb ddr2 ram, geforce 7300 LE, creative X-Fi ljudkort, 250gb hdd, o.s.v. och iTunes flyter på helt underbart! Det tuggar Ram, yes, men hur jävla snyggt är det inte? Ljudet är bättre o.s.v..

Jag har använt mig av Winamp i 3-4 år nu och Igårkväll bytte jag ut winamp emot iTunes och iTunes 7 är så klockrent, ljudkvaliten är helt underbar på iTunes 7...

Tips till er som har en hyfsad burk med ram, ANVÄND iTunes 7!

Superbra!

Btw, de nya nanosarna är grymt feta, dock köpte jag första gen nano förra året, nårra dar efter den kom ut, så de blir ingen ny för mig just nu

Ursprungligen av _themusicas:

hur kopierar man över musiken från ipoden i den nya itunes.. står liksom att de ska gå

Vart står det?!?

Edit:
Ja här står det ju Apple - iTunes - Sync with iPod - Transfer from iPod .
Men om du läser noten längst ner till höger ser du begränsningen i detta.

  • Medlem
  • 2006-09-14 12:39

Altså är det bara jag som inte fattar vad fan dom har ställt till med i iTunes 7? Har dom tagit bort "drag and drop" funktionen helt eller, måste man ha all sin musik i iTunes bibliotek för att man ska få över den till iPoden?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-09-14 14:43
Ursprungligen av CuFk:

Altså är det bara jag som inte fattar vad fan dom har ställt till med i iTunes 7? Har dom tagit bort "drag and drop" funktionen helt eller, måste man ha all sin musik i iTunes bibliotek för att man ska få över den till iPoden?

Nej?! Säg att det inte är sant!?

  • Medlem
  • 2006-09-14 15:13

Jo det verkar fan inte bättre än att man måste ta in allt i iTunes som man vill föra över till sin iPod. Så jävla lökigt. Men jag behåller skiten ändå, nu fungerar det ju att lägga till videos under TV-Serier å sån skit iaf. Får hoppas att det är en bugg som dom har missat...

problem iTunes 7

hej,

laddade ner nya itunes vilket resulterade i att jag inte fick något itunes alls. ikonen finns där men när jag klickar på den kommer timglaset vid muspilen några sekunder och sen försvinner. sen händer ingenting. har testat att radera iTunes helt från datorn och installera gamla versionen, samma sak där. hjälp!

/anna

Vad dillar ni om? Det går utmärkt att dra och släppa i iTunes7. Däremot var det lite annoying första gången man kopplade in poden och den skulle hålla på och leta efter gapless playback (eller vad det var). Kan man stänga av den funktionen btw? Eller ja vafan nu är det ju ändå gjort...

gunshot:
jag antar att de pratar om att dra och släppa direkt till iPoden, via iTunes, men utan att behöva lägga in dem i biblioteket.

Ja, det fungerar alldeles utmärkt.
Alltså, ni menar att man har tex sin musikmapp öppen i windows och så drar man en låt därifrån in till iPoden i sourcelistan i itunes?
Det är det jag menar och det fungerar iaf i iTunes7 på min dator.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-09-14 22:21

Ok måste testa då...

...klart! Inga problem, fungerar precis som tidigare - låten behöver inte finnas i itunes-biblioteket.

Hallelujah!

They aint that bad after all.

  • Medlem
  • 2006-09-15 15:05

Skumt som fan eftersom det inte fungerar på min dator... Det står att den för över skivan till iPoden, sedan försvinner skivan från Ipoden, går inte att hitta ngn stans.

Det ligger nåt i det du säger, jag har inte utforskat det så noga men märkt att det ibland inte förs över som det ska. Det kan vara när man lägger över flera skivor efter varandra medans den håller på med den förra. Det kan också vara så att den inte vill att man ska dra över en mapp, utan bara låtarna i mappen. Fattar du?

Föresten gillar jag inte nya iTunes, med album view, eller vad det heter. Jag vill ha tillbaka det gamla. Jag vill att allt ska vara som förr. Jag vill ha riktig mat.

Ursprungligen av gunshot222:

Föresten gillar jag inte nya iTunes, med album view, eller vad det heter.

ingenting tvingar väl dig att använda den funktionen? de gamla visningsalternativen finns ju fortfarande kvar. det är väl bara bra att de lägger in fler möjligheter så att så många som möjlgit kan hitta just sitt sätt att använda programmet som de trivs med.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-09-15 17:10

Album View är ju skitsmidigt! Men som sagt, stäng av det om du inte trivs med det.

För mig hackar musiken nåt så in i helvete i iTunes 7! :/ Har ju förvisso ingen vidare dator, en bärbar med celeronprocessor och 512 i minne men ändå. Med förra versionen var det inga problem som helst... Någon mer än jag som råkat ut för detta?

Ursprungligen av femton:

För mig hackar musiken nåt så in i helvete i iTunes 7! :/ Har ju förvisso ingen vidare dator, en bärbar med celeronprocessor och 512 i minne men ändå. Med förra versionen var det inga problem som helst... Någon mer än jag som råkat ut för detta?

samma här. Ljudet hackar som satan ibland. Men i övrigt så flyter datan på. har en intel prescott 3,0 ghz med 512 mb ram som går i 400mhz

Bevaka tråden