Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var lagras album covers?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-09-13 20:59

Jag har, som alla andra som har uppdaterat fått frågan om jag vill att iTunes hämtar covers till mina befintliga album. Nu undrar jag hur mycket plats detta tar och om man kan lägga den infon var man vill?

Jag kan inte hitta de små albumcovers jag redan har och jag vill inte belasta interna hårddisken i onöden, jag har rätt många låtar...

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-09-13 21:53

Bilderna bakas in i varje musikfil som då blir lite större.

Om du öppnar utforskaren och går in i '\iPod\iPod_Control\Artwork\' så ser du tre filer där bilderna sparas (jag antar det i alla fall)... Själv har jag (5G 30gig) ca 22gig med musik, och i stort sätt alla album har covers (kanske ett tiotal utan); Och dom tre filerna uppgår till 334mb.

Visst är det en hel del utrymme, fast samtidigt så om jag redan har 230 album, så kan jag klara mig utan 3-4st extra i utbyte mot att det ser mycket finare ut i poden när den spelar låtar... Så ser jag det.

(ps. En person sa till mig att det inte tar något extra alls utav batteriet om man har album covers, kan någon bekräfta/avvisa detta påstående? ds.)

edit: Spyder: Jag har också läst det.. Kan det vara så att dom sparas på båda ställerna? Och då tar upp dubbelt så mycket plats också?

• Medlem
  • 2006-09-14 08:34

Aha, det lät ju inte så farligt och det är ju trevligt med bilder.

Angående var filerna hamnar så har jag Mac o det lät som ett PC svar. Men där jag vill spara plats är på Macens interna hårddisk, jag har mitt bibliotek på en extern hårddisk...

1
Bevaka tråden