Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hela iPod-serien uppfräschad

Tråden skapades och har fått 138 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Den vanliga har bara fått mjukvaruuppdateringar och en ljusstarkare skärm.
Den är lika lättrepad.

blocket: Den följer med iTunes 7, som du kan ladda ner här:
http://www.apple.com/se/itunes/download/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-14 22:34

jaha, då känns det ju kanske lite onödigt att byta då. dock sugen på en nano, 24batteritid och 8gb är rätt sött...

bara jag som tycker man får ta i onödigt mycket för att koppla loss nanon från sladden?
känns som det är nåt som kan slitas sönder ganska snabbt pga detta

kan man byta typ tema på en ipod video så man slipper dom vanliga tråkiga menyerna
och är det längre batteritid på dom om man uppdaterar den

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-09-15 17:01
Ursprungligen av blocket:

kan man byta typ tema på en ipod video så man slipper dom vanliga tråkiga menyerna
och är det längre batteritid på dom om man uppdaterar den

Man kan byta tema, finns en egen tråd för detta, använd SÖKfunktionen så hittar du den.

min ipod som jag fick på torsdag morgon, beställde den 23:30 på tisdagkvällen!!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-09-15 17:00

Det gick inte att skala bilderna något... lite grann... ?

Ursprungligen av Spyder:

Det gick inte att skala bilderna något... lite grann... ?

har dåligt med tid för det. om nån annan vill göra det och lägga upp dem igen så får de göra det

kan man byta tema på nanon också?

  • Medlem
  • 2006-09-15 22:19

Någon som har någon koll på om "gapless playback" funkar med iPod mini?
Är det isåfall en ny firmware?
Har ingen möjlighet att testa själv pga. att min dator är på reparation.

  • Medlem
  • 2006-09-15 23:11

Beställde den nya shuffeln idag och betalade och så.
Men typ hur lång tid kommer det ta innan den kommer tror ni?

  • Medlem
  • 2006-09-16 13:19

vill ha shuffle!! e dom nya hörlurarna nåt bättre?:)

Ipod updater?

Tjena..

Jag har fixat nya iTunes 7 o så, o nån skrev typ att man skulle få nya uppdadetingen till ipod med det, men i mitt så står det att jag inte behöver uppdatera mjukvara, jag har 1.1.2, är inte nya 1.2? :-/

Hur får jag 1.2?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-18 02:21
Ursprungligen av Naqilja:

Tjena..

Jag har fixat nya iTunes 7 o så, o nån skrev typ att man skulle få nya uppdadetingen till ipod med det, men i mitt så står det att jag inte behöver uppdatera mjukvara, jag har 1.1.2, är inte nya 1.2? :-/

Ett tips till dig bara...när du tar en skärmdump sådär, undvik att ha med serienumret då det kan utnyttjas om fel person skulle använda det..
Ungefär som att man tar bort reg.nr på en bil man lägger ut på blocket...

Bara så du vet..

  • Medlem
  • 2006-09-18 21:04
Ursprungligen av pite_jacke:

Ett tips till dig bara...när du tar en skärmdump sådär, undvik att ha med serienumret då det kan utnyttjas om fel person skulle använda det..
Ungefär som att man tar bort reg.nr på en bil man lägger ut på blocket...

Bara så du vet..

*Skriver ner serienumret*

hittade inte så bra på sidan där man kunde fixa andra teman till 30gb nån som vet någon svensk sida där masn lan fixa det eller ta hem linux till ipoden

Det är ju en massa buggar i iTunes 7, men påvärkar det iPod överförningen?
Alltså, går det fortfarande bra att lägga in nya låtar på iPoden eller blir det konstigt?

  • Medlem
  • 2006-09-17 11:06

Beställde en video 30 gb igår kväll...varför får man inge studentrabatt längre???

  • Medlem
  • 2006-09-19 17:26

De har antagligen inte hunnit att fundera ut den nya studentrabatten för ipod och nanon, shufflens rabatt är ju klar...

  • Medlem
  • 2006-09-19 17:29

sony2020, sådana kommentarer är meningslösa, ingen vinner på dem... Håll inte till på en sida som denna som du skall klaga på apples produkter som föregående skrivare skrev... Dra härifrån och respektera vad andra tycker!

OCH tydligen så håller mycket mindre än 30% (eftersom de finns andra märken också) av alla som har mp3 med dig, vilket inte är alltför många fämjört med resterande 70% som äger en iPod.

så please, just leave

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-29 18:32

Ni som får en av de nya Shufflen i oktober kan gärna skriva vad ni tycker om den!
Tack i förhand

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-17 11:26

Det ryktas om att det kommer studentrabatt senare. Andra menar på att det är slut med studentrabatten på Ipods numera. Vi får väl se om några veckor ifall rabatten är tillbaka. Fördelen med att det inte finns någon rabatt är att det är ett givet val att handla genom 99bonus.

  • Medlem
  • 2006-09-17 17:00

Asso kolla, vill ha iPod, men de finns för och nackdelar:

iPod fördelar:
Snygg
Många tillbehör
80 GB (!)
Pålitligt märke
Video, musik och Bildhantering

Nackdelar:
Ingen Radio
Liten skärm för att kolla på film med

de e nog de största. iPod G6 lr Creative Zen vision W? Zen e ful som stryk men har ju stoor skärm m.m.

  • Medlem
  • 2006-09-17 17:04

Asso dåligt att de e begränsade färger, tex. att man inte kan få 8 GB i grön, de vore najz...

Åter igen... finns sök (där man kan skriva med klickhjulet..)funktionen bara på dom nya iPod video?
eller kommer det en ny firmware till gamla ipod video snart?
verkar väldigt snålt om man måste köpa en ny ipod för en sån enkel grej..

Ingen som vet???

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-17 18:28

ne den finns inte till gamla G5

Jag prövade nya nanon idag. gillade inte den.... ful, jag e nöjd med min "gamla" vita NANO.... Förresten? En sak jag glömde fråga säljaren.... Vart i helskotta är CD skivan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-19 08:25
Ursprungligen av anjuna_beats:

Jag prövade nya nanon idag. gillade inte den.... ful, jag e nöjd med min "gamla" vita NANO.... Förresten? En sak jag glömde fråga säljaren.... Vart i helskotta är CD skivan?

Skivan spelar väl ingen roll? Itunes finns ju i ny version nästa varje månad och då är det nätet som gäller.

varning!!!

köp inte ipod nano 2 nu, fylld med barnsjukdomar och skit

nyss låste sig min ipod och när jag startade om den så hade all musik och alla inställningar försvunnit. den låser sig ganska ofta men detta är första gången allt innehåll på den försvann

Bevaka tråden