Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ITunes "Bestämmer kontinuerlig uppspelningsinformation"...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Varje gång jag öppnar ITunes 7 börjar den tugga igenom alla låtar och "Bestämmer kontinuerlig uppspelningsinformation".
Varför gör den så?

Och om jag låter den göra det hänger sig datorn garanterat när det bara är ett fåtal låtar kvar att analysera.
Kan man stänga av den här analysen för gott?

Tacksam för svar

/a

iTunes 7 har ju fått Gapless Playback och därför gör den som du beskriver, bara låt den göra det.

men går inte den funktionen att stänga av? För jag stör mig precis som "Ät Gröt" på att den ska börja tugga igenom alla låtar varje gång man har itunes igång.

Instämmer! Jag lät den gå igenom hela ipoden en gång och trodde att när det väl är gjort så är det gjort, men tydligen så vill den göra om allt om man lägger till eller tar bort från poden senare. Idag när jag hade den inkopplad för att lägga över lite så började den tugga igenom allt igen. Det måste ju gå att stänga av eller hur..?

Den gör det väl en gång, dels på ditt biblotek på datorn och sedan en gång på iPoden när väl den kopplas in. Så var det för mig i alla fall.

Ja, men som sagt, den fick iaf för sig att göra om det en gång till på min ipod igår. Och det var alla spår, inte bara det nya jag la in. Det går ju att stoppa om man trycker på krysset, men man borde kunna välja att skita i det helt. Men det går väl inte såklart...

1
Bevaka tråden