Annars kanske Anapod är ett vettigt alternativ, trots en mindre kostnad...
Jag läste ditt utmärkta test av Anapod här på forumet. Verkar ju bra om man har en PC. Tyvärr sitter jag här med en mac. Förmodligen finns det gott om program som gör det jag vill göra men jag har ännu inte hittat någon standardlösning som gör allt dvs:
1. Förmågan att kunna använda iPoden på många datorer. (Manuellt dra filer fram och tillbaka.)
2. Förmågan att kunna ladda iPoden och spela låtarna samtidigt utan att behöva kopiera filerna till datorn.
3. Ej få alla låtar raderade så fort man sätter i iPoden i en dator annan än hemdatorn. (Vilket faktiskt är fallet fastän jag i iTunes har på att han inte ska öppna iTunes när man sätter i den.)
4. Ej få låtar raderade då man tar bort originalen från datorn då iPoden fortfarande sitter i.
Naturligtvis inser jag att man får vad man betalar för, men irritationsmomenten ovan är ju dåliga features som Apple implementerat till synes i onödan. Om man kan inte stoppa in sin iShuffle i USB-porten för att få musik genom sina högtalare eller för att ladda den blir det ju i stort sett omöjligt att använda iShuffle som en musikspelare att använda på jobbet.