Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPoden (G5) kan inte uppdateras!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

ett problem har uppstått! Min nya iPod G5 får upp felmedelandet "iPod-enheten "Sander Riedbergs iPod" kan inte uppdateras. Det gick inte att läsa från eller skriva till skivan. Jag undrar ifall det är någon som vet vad det är som har hänt. Tilläggas kan att iPoden funkar fint i övrigt, inga problem att varken lyssna på musik eller kolla på film (bortsett från en film som saknar ljud, men det är en annan fråga ). Kan för övrigt också säga att jag har sökt men ej funnit svar... Tacksam för hjälp då jag gärna vill fylla min ipod med mer musik!

Mvh

Sander

Jaså, där ser man, en Mac som har problem... Det är inte ofta det

Är podden kanske pc-formaterad? Går det att läsa filerna i Finder? Prova att sätta den i hårddiskläge och se efter om man kan komma åt filerna på den.

Hmm,

Har inte kollat här på ett tag, men såg nu att du hade svarat.
Ja, iPoden är Windows-formaterad, i och försig har jag ingen aning om varför den är det, eftersom jag kör Mac, men när jag kollar i iPoden står det att filsystemet är Windows. Alla filerna går att läsa i Finder, och som jag skrev tidigare går det att lyssna på musiken o så på iPoden. Den är i Hårddiskläge, och jag kan se filerna.. Iofs inte musiken, bara kalender, kontakter, anteckningar och bilder.

Ingen som har idé vad det kan vara?

Måste jag köra iPod-uppdaterare, och skicka över alla filer igen? Det vore jobbigt, framförallt tar det väll en jäkla tid...

  • Medlem
  • 2005-12-29 15:20

nån måste svara, jag har samma problem..jag har haft min liksom i 1 dag :(:(:(:(
det hände efter att jag skulle lägga in en film..annars funkar det :_(

Jag har samma problem. Använder Mac och det har alltid fungerat bra men plötsligt vill det inte längre. Någon som har ett tips?

jag hade samma problem men upptäckte att det var min dock som låg bakom problemet.
Om jag kopplade in ipoden direkt med sladd funkade allt smärtfritt.
Funderar därför om det kan handla om gammal hederlig glappkontakt...
Kanske är värt att skaffa nya sladdar?

1
Bevaka tråden