Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Nano 7GB

Tråden skapades och har fått 54 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag tror att andledningen till att de använder sig av tex 2 st 2GB är att om den ena går söder är det såå mycket billigare att bara byta den än att byta hela. Alla fattar inget, inte jag heller. (chansar vilt)

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-06 21:32

säkert:D

Det här är ju skrattretande..
Varför kan du inte skicka en bild på den? ska det vara så himla svårt?

Därför det inte finns någon bild. Det finns ingen kombination av flashminnen som ger 7Gb. Det är bluff bluff bluff.
Lägg ner.

Haha, att du bara fortsätter när du redan är överbevisad... Om det nu är sant så bevisa det! Det finns ju ingen mening med att hålla på och tramsa som du gör nu...

Ja, jag har sett den tidigare men jag tror inte det funkar. Och om man ska ha 7gb så måste man sätta ett 3gb minne i den tomma platsen och sånna finns inte vad jag vet...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-07 15:47

om detta nu stämmer så har den ju 2 st 4 gig minnen och formaterar dom så blir det ju 7.4 gig vilket avrundas till 7...?

Jo, det stämmer men det är två 4gb minnen så det blir 8gb men det minne man kan använda sig av begränsas till 7,4gb = 7gb avrundat. MEN. De som har en ipod 30gb då? Det skulle betyda att deras iPods egentligen ska heta ipod 27gb eller nåt sånt...
Trådskaparen säger ju att modellen som han pratar om är 7gb alltså ca 6,5gb eller nåt i den stilen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-07 16:43
Ursprungligen av Marcus F:

Trådskaparen säger ju att modellen som han pratar om är 7gb alltså ca 6,5gb eller nåt i den stilen.

modellen kanske var en 7.4:a

nja det är ju egentligen 30 gig men när det formateras blir det mindre, samma med dator hdd

  • Medlem
  • 2006-09-19 19:45
Ursprungligen av XeroX:

modellen kanske var en 7.4:a

nja det är ju egentligen 30 gig men när det formateras blir det mindre, samma med dator hdd

men han sa ju att de va typ en present från Apple, de där e ju kinaskit som man beställer från korea...

  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 16:47

emoe: vissa en bild då?
alla vet att du ljuger

om man skulle gör som den här guiden http://www.multiarcade.com/ istället för en 4gig tar man en 2gig och en 1 gig nano har ju släpts i 1 gig nu ? verkar det troligt ? jag vet inte

  • Medlem
  • 2006-02-08 15:46

Hahha håller med. 7gb??? Pff! som om det ens finns. Kanske i dina vildaste drömmar men men..... Bevisa mig om jag har fel

Ursprungligen av Marcus F:

..så det blir 8gb men det minne man kan använda sig av begränsas till 7,4gb = 7gb avrundat...

När det står att det är 8 GB på en ipod så är det 8000 000 000 bytes som menas, men i datorn så är 8 GB= 8 * 2^30 = 8 589 934 592 bytes. Detta gör att 800 000 000 bytes är ungefär 7,45 Gb

  • Medlem
  • 2006-09-15 12:48

ni har säkert haft kul åt det här, men jag har inte vart inne på ett tag. det hon hade fått var en 8gb nano. samma som dom nya som har kommit ut nu.

Ursprungligen av em0e:

ni har säkert haft kul åt det här, men jag har inte vart inne på ett tag. det hon hade fått var en 8gb nano. samma som dom nya som har kommit ut nu.

ellehur! :rolleyes:

  • Medlem
  • 2006-09-15 15:15

tillåt mig: B U L L S H I T

  • Medlem
  • 2006-09-17 23:52
Ursprungligen av em0e:

ni har säkert haft kul åt det här, men jag har inte vart inne på ett tag. det hon hade fått var en 8gb nano. samma som dom nya som har kommit ut nu.

Min kusins kompis syrra fick en 16 GB nano för några veckor sedan. Den ser ut exakt som den nano apple släpper om ett år ungefär.

Ursprungligen av andis:

Min kusins kompis syrra fick en 16 GB nano för några veckor sedan. Den ser ut exakt som den nano apple släpper om ett år ungefär.

Min pappas mormors gamla strumpa fick en iPod Nano 44gb... Sluta ljug så jävligt..

  • Oregistrerad
  • 2006-09-17 00:01

Ja, jo, hon fick nog en av apple 6 månader innan den släpptes

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-09-18 13:25

Ok, lyft tråden till en seriös nivå, annars stänger vi den.

Apple nano är på 8GB, i windows är den dock 7,4GiB. Notera skillnaden, läs även ovan.

hahaha denna tråd har blivit för oseriös nu, jag tycker att den ska stängas.
ipod nano 8gb har ju kommit så jag tycker vi ska sluta diskutera en gammal nyhet som handlar om 7gb...admins stäng denna tråd nu!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-09-25 08:34

Jag varnade för det...

*Tråd låst*

Bevaka tråden