Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Albumbilder

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur får man hem albumbilder? så att de visas i ipoden alltså..

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-26 19:37

du kan läsa manualen du fick med iPoden,

kan nån här säga hur man gör? för de står inte i min manuall för den är cp, inte ens på sveenska ;s jag fick in 1 bild på ett album, men ja har ingen aning hur ja gjorde

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-09-26 21:42

Antingen använder man den inbyggda funktionen i iTunes; högerklicka på en låt eller ett helt album och välj Hämta bildmaterial till album. Hur bra det funkar beror förstås mycket på hur korrekt id3-taggarna är ifyllda.
Eller också laddar man hem covers från nätet, högerklickar på låten/hela albumet och drar-och-släpper bilden till bildrutan nere till vänster i iTunes (alternativt kan man högerklicka och välja Visa info och där lägga till bildmaterial).

Jo, har kollat på "hämta bildmaterial" men då måste man ju tydligen vara medlem på itunes, och jag har inget visa kort.. bara meastro, och det godkänner de icke =(

Får testa det där andra sättet nu då

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-09-27 19:07
Ursprungligen av SuperElliz:

Jo, har kollat på "hämta bildmaterial" men då måste man ju tydligen vara medlem på itunes, och jag har inget visa kort.. bara meastro, och det godkänner de icke =(

Ja just det, det glömde jag. Hoppas att det löser sig ändå!

Ursprungligen av Spyder:

Ja just det, det glömde jag. Hoppas att det löser sig ändå!

Kostar det att - från iTunes - få hem ett omslag till en skiva? Varför skall de annars ha ens kreditkortsnummer?

Jag är en sån där gammalmodig typ som enbart köper musik på plastbit så jag har ingen anledning att registrera mitt kreditkort på iTunes, jag har det registrerat på Amazon istället.

Ja, där borde jag ha kunnat tänka själv. Nåväl, stort tack!:D

mina bilder syns inte

Tjenahej!

jag får det inte att fungera med bilder, till min Nano 8GB. Jag har köpt ett album och då fungerar det. Alla andra album har jag laddat hem via iTunes och där visas dom kanon men den synkar inte över några bilder. Sedan tycker jag att iTunes funkar väldigt buggigt, det hänger sig ofta, jag har uppgraderat med det är fortfarande dåligt.

Hur löser man bild problemet? måste jag göra en återställning och börja om?

Japp, gjorde på andra sättet. Funkade perfekt. Tack

Jag skulle gärna vilja ha lite hjälp med just detta, faktiskt. Här är mitt problem:
Jag hämtade en jpg av albumomslaget från nätet, lade till det via "Visa info" i iTunes och det syns bra där. (tyvärr kan jag inte göra en screenshot för Paint har försvunnit på den här datorn, men det syns i alla fall längst ner i högra hörnet etc.) Men i min Nano (den nya, 2 gig) finns det inget omslag till skivan. Vad ska jag göra, vet att det inte är så viktigt men det ser lite coolt ut i alla fall.

Ta bort albumet , eller de spår som har omslaget, från din iPod och lägg in dem igen.
Brukar fungera för min del

Funkar skitbra nu! Tack!

Nu har jag dock stött på ytterligare ett problem. När jag har lagt till omslagen har jag endast högerklickat på en låt, tagit "Visa info" och sedan lagt till albumomslaget på just den låten. I min enfald trodde jag att samtliga låtar på albumet skulle få bilden kopplad till sig, men tydligen måste man utföra samma process med alla låtar. Finns det något snabbare sätt?

Som alltid med iTunes, markera alla låtarna i albumet och visa info sen.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-01 09:41

eller så markerar du albumet uppe i bläddraren,

och registreringen är ju helt störd?

"enter your province"
ok, vart då?!

"The phone-number must be a 20-digit or less number"
ja mitt nummer är "111 12345" (nummret är uppbyggt så, bytte siffrorna bara)

*irreterad

Edit: jaha, nu funkade det om jag fyllde i allt helt stört istället.

Conny/
Har du markerat "visa albumbilder på min iPod" i synkroniseringsmenyn?

1
Bevaka tråden