Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

itunes 7: music store filer till ipod fungerar ej

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-06 08:19

Hej!

Har ett väldigt besynnerligt problem med min ipod nano 4b g1. Sedan jag uppdaterade till version 7 av itunes så har jag ej kunnat lägga in låtar köpta på itunes music store på min ipod. Den säger något i stil med "Kan ej lägga in de valda spåren på ipod eftersom ipod-programvaran är för gammal. Vänligen uppdatera ipod programvaran".

Problemet är att jag inte kan vare sig uppdatera eller återställa ipoden, då dessa val är 'gråa'(se bild).

Dessutom verkar det som om min dator (OS X 10.4) tror att min ipod är en 'vanlig' g4 ipod eller något liknande (se bild). Detta stryks ytterligare av att den ej lägger över bildomslag, något som fungerade fint tidigare.

Någon som har någon aning om vad som kan vara fel, eller har en lösning på problemet?

Inte säker, men jag tror det löser sej om du auktoriserar om datorn mot iTMS. Kolla i Store-menyn.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-06 09:46

Tack, men det fungerar inte. Att föra över musik går alldeles utmärkt på min flickväns dator, vilket får mig att misstänka att det är någon ipoddrivrutin som spökar.

1
Bevaka tråden