Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vågar jag köpa en Ipod?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har läst både bra och dåliga recentioner om Ipod Nano:n, men jag tvekar. Får upp massa "Tänk-om..."-scener i huvudet, kanske mest eftersom min Ipod Mini åkte rakt ner i marken (gled ur min hand, två månader gammal). Jag vet att min kära mor inte är speciellt glad över att jag vill ha en ny mp3, och skulle jag köpa en ny som också går sönder så vet jag inte vad hon skulle göra (kör på SE w800i:n nu, men behöver mer minne).
Köper jag en Ipod så blir det silikonfodral direkt och allt för att skydda den.

Så, ni kanske kan övertala mig, ska jag våga köpa den?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-03 21:12

ja det ska du, nano är stötsäkrare en mini, för den har flash i stället för hårddisk.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-03 21:58

just do it

Du skulle ju kunna skaffa en försäkring på den också för o vara på den säkra sidan;)

Nanon är oerhört bra mot stötar. Tappade den en dryg halvmeter i klassrummet häromveckan men det blev inte ens en skrapa. Köp den!

Ursprungligen av Dennis J.C.:

Nanon är oerhört bra mot stötar. Tappade den en dryg halvmeter i klassrummet häromveckan men det blev inte ens en skrapa. Köp den!

Har tappat min nano 1G ett antal gånger och en gång landade den precis på ett av hörnen, på en betongplatta... Plastmaterialet flyttades på nåt vänster så nu är det lite tilltryckt där. Syns dock bara om man tittar väldigt noga.

Själv skulle jag sätta stor tilit till 2g nanons hållbarhet. Men, iPod är inte känt som de mest hållbara spelarna på marknaden så om det är din högsta prioritet är det nog ingen optimalt val. Men nanos metallhölje lär hålla den väl skyddad.

om du nu är osäker, så ska du ju inte gå in på ett ipod forum det är ju slälv klart att man skriver bra om den..det är ju ingen som skriver att du inte ska köpa den......inte här iallafall...

men jag tycker du ska köpa den på nån butik nära dig.inte genom internet,,, om du skulle tappa den så är det enklare att du går till en affär och berättar det,,istället för att skcika e-mail eller prata i telefon???????
gå inn på PriceRunner Sverige – Läs recensioner om Apple iPod Nano 4GB Black av experter och konsumenter det är den gamla versionen av nano men är samma utom batteriet..

Ja, köp den. Fett prisvärd och mycket snygg. Inne. Tålig.

Tack för alla inlägg, ni är guld värda!
Nu ska jag bara spara ihop till en, eller önska mig en i julklapp!

Plockat bort ett antal offtopicinlägg ur tråden.

1
Bevaka tråden