Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Klickande"/"löst" klickhjul på 2G-nano.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-20 16:40

Hejsan

Den övre/högra delen av min 8GB iPod nano ger ifrån sig ett litet klickljud och det känns, när jag lägger min tumme där, utan att trycka ner någon knapp. Resten av den sitter mycket bättre. Drar jag runt tummen en massa varv hör/känner man ett snabbt klick när jag kommer till det övre/högra området på det.

Typ som de förklarar på detta forumet... New iPod Nano - clickwheel - iPod - Music Lounge

Det är egentligen inte farligt och andra verkar ju ha problemet, men jag kan inte hjälpa att störa mig på det... Det känns riktigt biligt. Så är det typiskt att det alltid ska vara NÅGOT med sånt jag köper så jag inte kan sluta tänka på "problemet" när jag använder saken, blir lite besatt... GAAH! :@

Så har ni andra med andra generationens iPod nano något sånt här med erat klickhjul? Kanske mest finns på 8GB-versionen om ni andra nu inte har detta? :]

  • Oregistrerad
  • 2006-10-20 16:47

Det är en massa anrda som redan har klagat på detta och fått byta till en ny, med ett helt klickljul.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-20 20:30

Jag har inte köpt den direkt via Apple, men från en liten elektronikkedja. Men det är ju fortfarande en Apple-produkt och jag kan registrera den och få ett års garanti och så, så jag kan väl kontakta Apple bara så kommer en snubbe och hämtar upp den och så? Hur lång tid kan det ta innan man får en ersättningsenhet?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-21 14:20

Jag var inne i butiken jag köpte den från idag och fick en ny nano i min hand utan en massa tjafs. Min nya nano funkar än så länge helt perfekt... Hoppas inte den har något hemligt gömt problem som inte visat sig ännu... o_x

Så om någon annan har detta problemet och ser denna tråden så borde ni få byta ni med, folk i denna tråden har också fått göra det:
http://www.99pod.se/ipod-nano/56764-glapp-i-hjulet-8gb-nano.html

1
Bevaka tråden