Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

display lyser konstant under laddning

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

ja som rubriken säger, jag tycker det är ett problem för det sliter väl på den så att säga? Borde ju göra så att man får döda pixlar tidigare än om den va släckt medan man laddar den? Finns det nåt sätt att släcka den medan man laddar?

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-10-16 23:33

jepp, håller med.. displayen lyser under laddning hos ipoddarna med den nya uppdateringen som bl a har ljusstyrkainställning.. den lyste inte under laddning innan jag uppdaterade min.. aja om döda pixlar skulle dyka upp får man ju ta det på garantin!

LED-displayer slits inte när dom är "på".

vad orsakar slitage då?

Har du nånsin sett en "sliten" LED-display?

nej men jag har sett lcd-skärmar med döda pixlar som sagt......frågan var ju vad som orsakar detta om inte vanligt användande?

Fabrikationsfel. (Även om dom egentligen aldrig komma ut i handeln).

Döda pixlar är inget man får med tiden, antingen är dem där från början eller så slipper man dem för alltid.

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-10-21 15:06

jag har skickat in min iPod för döda pixlar en gång, men fick tillbaka den likadan med döda pixlar.. igår ringde jag service igen och då sa han jag pratade med att jag skulle försöka igen och att det var konstigt att dom inte fixade den förra gången.. han sa också att mörka pixlar inte var så allvarligt för det var oftast inget fabrikatsfel, men att vita pixlar brukade betraktas som döda och dom måste åtgärdas av service..

  • Medlem
  • 2006-10-21 16:21

Finns det nu mera ljusinställning i Ipod Video efter den senaste uppdateringen. Gäller det hela tiden eller är det bara när man laddar?
Alltså, kan man ställa in ljust så att det inte är så starkt när man ser på film?

n3rox...japp! du kan ställa in när som.

  • Medlem
  • 2006-10-21 19:04
Ursprungligen av FireWaia:

n3rox...japp! du kan ställa in när som.

Tack så mkt för den infon.
Läste att man inte kunnde ända ljusstyrkan.
Men om man sänker den så kan man ju spara lite batteri

när man ser en film och trycker på mittenknappen kommer först volymkontrollen och ett tryck till leder till ljusstyrkan. väldigt smidigt att ändra när man kollar på film med andra ord

  • Medlem
  • 2006-10-21 21:48
Ursprungligen av olle3000:

när man ser en film och trycker på mittenknappen kommer först volymkontrollen och ett tryck till leder till ljusstyrkan. väldigt smidigt att ändra när man kollar på film med andra ord

Det är ju sjukt smart ju. Skall åka och titta på en Video imorgon.

1
Bevaka tråden