Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasiga pixlar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-09-06 23:18

Har två vita prickar på skärmen... Något vanligt? vad gör Apple åt de byter dom hela eller byter dom bara skärmen?

Om dom byter hela kan man göra en bakup på den nu o sen lägga tillbaka allt när jag får hem den nya? Använder inte iTunes (bara till Video och podcast). Kör annars med Yamipod då jag använder fler än en dator..
Borde ju gå att kopiera alla filer till datorn o sen lägga tillbaka dom på den nya?? (eller på den gamla lagade och förmodligen rensade)
HAr ju tagit flera månder att få iordning all musik på den med bilder o allt...

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 23:47

Ja det är väl klart^^
Acceptera INTE döda pixlar på en iPod när det är en såpass liten skärm (faktum är att jag blir förbannad om jag hittar en på en 17" skärm).
Allt som du har på den är nog bra att ta en backup på, om du nu inte redan har allt på datorn, eftersom att de brukar byta ut hela iPoden, och inte bara vissa delar.

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-09-07 17:09

Du kan skicka in iPoden på service, så kan dom fixa det. Eftersom det är så dyrt att byta skärmen, så får du en helt ny iPod. Därför måste du göra en backup om du vill behålla din musik!

Jag har hade också döda pixlar på min iPod o skickade in den på service.. har inte hört nåt från dem än, men jag har bara väntat i 1,5 veckor..

Jag tror det går snabbast att ringa Apple.. då beställer du en serviceförfrågan, o UPS skickar en kartong till dig. I kartongen ska du sedan lägga iPoden, o klistra fast nån retursedel. De va lite krånglit att veta var man skulle klistra fast allt.. men det löste sig..

  • Medlem
  • 2006-09-07 21:13

Men hur gör man backup då?

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-10-13 21:59

Jag gjorde min backup via EphPod, det funkade rätt så bra.. Då skapades en mapp på datorn med min musik, o när jag fick tillbaka iPoden igen drog jag bara tillbaka musiken till den..

Jag har också döda pixlar på min, och funderar på att skicka in den. Men jag vill inte bli av med min gravering, och det blir man väl? :S Man kan inte få dem att gravera en ny heller va? : /

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-10-16 23:38
Ursprungligen av antonholmstedt:

Jag har också döda pixlar på min, och funderar på att skicka in den. Men jag vill inte bli av med min gravering, och det blir man väl? :S Man kan inte få dem att gravera en ny heller va? : /

JO dom graverar in din nya med samma gravering som på din förra om du skickar in din och får en ny! det gör dom i Thailand eller vars de nu va.. först hamnar din iPod i Holland typ där Apples servicecenter ligger här i europa, sen i thailand, tillbaka till Holland och slutligen hem till dig igen!

Då kanske jag skulle ta o lämna in den för jag stör min nåt fruktansvärt på en trasig pixel som ligger mitt i skärmen som lyser skitstarkt ljust...smått irriterande när man ser film som har mörka partier.

1
Bevaka tråden