Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod no good..

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mjo.. nu har jag efter lite övertygelse skaffat mif iart.. så jag får ett albumomslag till varje album i ipoden. Efter mycket meckande fick jag till det mesta... dock ser jag enbart bilderna i itunes och ingenting i min ipod. Då läste jag nån tråd som hade nåt liknande problem, där bad man honom göra en säkerhetskopiering på allt i ipoden, sedan återställa den och lägga in all musik igen.
Frågan lyder då, hur gör man en säkerhetskopiering på allt innehåll på ipoden?
Jag kan inte kopiera från den. Det här med ipod har varit en jädra massa strul sista tiden..
inget funkar längre. Sen uppdateringen till 1.2 kan jag inte ens lägga in filmer eller musikvideor.. och dom få videor jag lyckas lägga in hamnar helt fel. Ganska missnöjd över senaste ipoden är jag.

Tacksam för svar.
/J

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-10-12 21:23
Ursprungligen av Disp0sable:

Man lägger FÖRST in omslaget till låten inne i iTunes bibloteket (inte i ipoden). Sen skickar du över låten Låte udda bugg, men det är så man "fixar" det

För att kopiera över mp3erna från ipodden till datorn så söker du efter ".mp3" i ipodens enhet under "Den här datorn". Och sen kopierar du dem bara. De bara till att den även söker efter "gömda" filer. (Efter som de är gömda i ipoden för att förhindra kopierande)

ang. filmerna, har du provat att återställa den helt? Det kan funka som en sista utväg.

Om du fått omslag på varje album i iTunes (och inte ipoden som du skriver) så får du lägga över eller synka in allting till ipoden igen. Och, tänk på att kryssa i rätt ruta i Inställningar för att omslag ska visas också.

när jag har sökt efter filer på ipoden så hittar den enbart filer som heter typ erge.mp3 alltså ingen direkt logik i namnen på mp3-filerna. Kommer det bli rätt med album och allting om jag kopierar över allting till en hårddisk och sen in till ipoden igen? eller kommer allt ligga huller om buller då?

Tacksam för snabba svar..

Skit i vad som ligger på iPoden just nu. Det du har i iTunes som ska in på podden igen efter att du satt omslag på allt.

kruxet är ju att jag har all min musik på ipoden. Ingen annanstans än där, o ska jag synka o hålla på så försvinner ju allt från ipoden vilket betyder att all musik jag äger försvinner med detsamma.
Det tycker jag är olyckligt. Finns det ingen lösning på mitt problem, eller måste jag helt enkelt leva utan albumbilder?

  • Medlem
  • 2006-10-15 09:22

Det finns många allternativ, köp någon Iplay tidning så har de guide.
Nej jag skojjar bara här har du en sida med ett program som överför musiken i ipoden till datorn:
Http://www.copypod.net

men jag förstår inte riktigt, du sa att du hade alla albumbilder i itunes men sedan i nästa inlägg säger du att du har all musik i ipoden å ingen på datan hur går detta ihop?
Om du har musiken i datan så kopplar du bara in ipoden och tryck på den i källistan i itunes sedan trycker du på musik och sedan kryssar du för rutan "visa albumbilder i ipod" eller något sånt står det.

Om inte du har musiken på datan så får du använda det programmet som jag länkade men då får du lägga in alla albumbilder tiill låtarna igen och sedan får du följa det här ovan.

Mvh
Måns P

Ja.. alltså... jag menar att när jag kopplar in ipoden så ser jag all musik jag har i ipoden genom itunes. Och där ser jag alla albumbilder. Men jag ser dom som sagt inte i ipoden. Vet inte hur det går till men så är det. För det betyder ju att albumbilderna finns nånstans på ipoden. Men dom vägrar att visa sig.

Då får du göra som Monz_ skrev:

" Om du har musiken i datan så kopplar du bara in ipoden och tryck på den i källistan i itunes sedan trycker du på musik och sedan kryssar du för rutan "visa albumbilder i ipod" eller något sånt står det. "

Jag är nästan säker på att den inställningen finns även om du inte har låtarna på datorn.

Det har jag redan testat med. Men ingen förbättring. Hursomhelst så har jag kopierat över all musik från ipoden till en annan hårddisk nu. Tänkte återställa den helt och lägga in musiken igen.
Så vi får se om det funkar. Tar ju dock lite tid att kopiera all musik... men det får det vara värt.

gah... blir galen på detta... nu när jag testar lägga in musiken igen. Så händer typ inget. Det står uppe i rutan att den kopierar och allt sånt.. men själva låtarna ser man aldrig under Musik mappen på ipoden i itunes. Helt otroligt detta.. nån som har nå tips?

Du lägger in låtarna mha. iTunes va?

mja. Men nu har jag hittat problemet. Jag var tvungen att dra låtarna till själva listen i vänster och släppa dom med musen där det står "Musik". Att släppa låtarna i den stora tomma musikmappen till höger, vilket verkar mest logiskt, gick inte på min ipod.
Skumt.. nån som har haft samma problem eller är det bara jag som har det såhär?

update:
Efter en jävla massa krångel. Så är jag tillbaka på ruta ett igen.
Inga bilder visas i ipoden. Kryssat i det mesta och återställt ipoden några gånger utan förbättring.
Nån som har en minsta aning om vad det kan bero på?

Låter helt sjukt...
Är det alltså albumbilderna till plattorna som inte visas?
Och allt annat funkar klockrent?

precis. När jag kopplar ipoden till datorn så kan jag se albumbilderna i itunes.
Så det verkar ju som att bilderna ligger nånstans på ipoden, men dom vägrar att visas där.
Har inte den blekaste om vart det felar. Har ju återställt ipoden ett par gånger utan förbättring o rutan för "visa bildmaterial på din ipod" är kryssad också.

1
Bevaka tråden