Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod fryser...Hjälp!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har varit lycklig ägare av en iPod Video i en och en halv dag. Just när jag skulle spela en låt, så frös den sig. Displayen blev helt orörlig. Ingenting händer. Har provat att stänga av den via play/paus knappen, men fick den inte ens stängd. Vad ska jag göra? Finns det något annat sätt att få den stängd? Tacksam för svar.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-11 18:53

går det att koppla den till datorn

När jag kopplar Ipodden till datorn så händer det varken någon reaktion på datorn eller iPodden.

  • Medlem
  • 2006-10-11 22:24

Testa en "soft reset" tryck och håll inne menu+select i drygt 10 sekunder. (ningeting försvinner, bara en helt vanlig omstart)

Tack så mycket!
Det hjälpte, nu fungerar den perfekt!

Jag lånar tråden lite.. Samma sak hände mig nyss och så prova jag omstart och det funkade bra.. Men varför hängde sig ipoden från början?? Gjorde inget speciellt med den förutom att bytta låt..

Exakt samma sak hände mig Predator, jag bytte också låt just då.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-21 15:40

Det är en liten dator och datorer är ju lite instabila ibland och kanske räknar något fel så blir de förvirrade och hänger sig. Det tror jag i alla fall! =P

Lånar oxå tråden lite...
Min låste sig när jag hade satt på skärmlåset, gick inte att låsa upp den sen. Det gick att fylla i siffrorna men den ville inte låsa upp sig. Tog två dagar innan den låste upp kassakåpet.
Så nu låter jag bli att koppla in fransjäger låset, så slipper jönssonligan komma och spränga upp den nästa gång den hänger sig.

1
Bevaka tråden