Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

grymt irriterande: olika ljudnivå i lurarna

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har ett problem med mina hörlurar, när jag lyssnar på någon låt så låter det mycket mindre i högra hörluren, det låter som om det har slagit lock för det örat eller nåt.
ok, bara att prova andra lurar då tänkte jag, nope samma problem med två stycken andra par.
wtf, då måste det vara fel på ipoden då, nope, om jag kopplade in lurarna på datorn så låter det precis lika jä****t.
så då måste det vara fel på mina öron då, inte det heller, om man sätter lurarna tvärt om i öronen så är det fortfarande samma lur som är paj
sista steget i processen borde väl vara i hjärnan då men iockmed att en kompis upplevde det samma så kan man väl antagligen utesluta det.

Har jag missat nåt?, det enda "rimliga" vilket är helt osannolikt är att alla tre lurar är paj.
kan jag ha gjort nåt mot lurarna för att lyckas få detta fenomen?
är det nåt fel på ipoden får dom att paja kanske?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-09-12 22:25

jag gissar att ditt lur-jack på iPoden är glapp. skicka in på service
tror inte det är så mycket annat att göra faktiskt...

men då borde ju lurarana fortfarande funka på datorn...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-09-12 22:33

hmm, tror jag läste för snabbt då :/

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-09-12 22:37

Så, för att koka ned det hela så är det kombinationen ett par specifika lurar och din iPod som ger problemet?

Vad är det för lurar? Ser kontakten exakt lika dan ut på dem som på de som fungerar?

Det enda jag kan tänka mig är att kontakten har någon liten egenhet som gör att den inte kommer in helt och hållet i iPoden. Typ något som mekaniskt "törnar emot".

nej, inga fungerar, den högra luren är det kass ljud på, spelar ingen roll vilken modell jag använder.

apple orginallurar
sony MDR-ED21
billiga lurar man får på flyget
...helt vanliga kontakter.

Samma problem som Du.. Vickar jag på den och ställer den i ett exakt läge kan jag få det att låta lika mycket i båda men dete håller ju fan inte i längden jag blir galen!! Undrar om man kan bräcka up ipoden och laga den på något sätt?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-10-23 19:39

Jag har förtydligat rubriken i denna tråd. Tänk gärna på att skriva tydliga rubriker som förklarar vad inlägget handlar om. Det gör att fler personer hittar till tråden och att ni får hjälp snabbare.

1
Bevaka tråden