Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Sport Kit

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-10-25 14:33

Hej,

funderar på att skaffa ett iPod Sport Kit (nu när Shoe Pouch, Shoe Pouch | Home gör att man kan ha vilka löpardojjor som helst). Men som ägare till en 5G video iPod känns det ju tungt att behöva köpa en Nano för ändamålet. Så, kan man får det Sport Kit att funka på en 5G iPod?

/Mala

1. Den går helt enkelt inte att fysiskt ansluta till en 5G. Skulle man lösa det så kan du inte få den mjukvara som körs på Nanon att installeras på en 5G.

2. Du tänkte springa med en 5G? Ingen bra idé...

3. Jag är lite misstänksam mot "lösa" monteringslösningar för nike-sensorn. Läste nånstans att det är viktigt att sensorn är horisontellt monterad i "viloläge". Sätter man senorn på/under plösen så lutar den en hel del. Men, det återstår väl att se. Äger ju ingen än...

Ursprungligen av petern:

2. Du tänkte springa med en 5G? Ingen bra idé...

Alltså, springa är naturligtvis en bra idé. Men inte med en 5G i fickan, menade jag.

  • Medlem
  • 2006-10-26 15:38

Ok, går det inte så går det inte. tycker bara det är lite konstigt att det bara är Nanon som har stödet. Rent fysiskt borde det ju gå då kontakterna ju är lika, men det krävs ju annat oxå. Och att springa med 5G, varför inte då? Det finns ju tom armband gjorda för ändamålet. Funkar, och så himla mycket väger den ju inte (136 gram).

/Mala

Hårddisken mår inte så bra av det.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-26 17:29

Hårdisken klarar det, jag springer med min lite då och då. Den har ju typ 25min skakminne.

Verkar ju helt underbart att man skall kunna använda andra skor än Nike+ skorna!
Då skall jag köpa Salomons "terräng-löparskor" som är vattentäta, vi lever i ett regnigt land

  • Medlem
  • 2007-09-20 15:10

Finns det fortfarande inte någon lösning för att använda sportkitet med 5G?

1
Bevaka tråden