Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 7.0.1

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-28 08:18

nu finns iTunes 7.0.1 att ladda ner
Apple - iTunes - Download iTunes

nån som installerat?
går det lika tugnt som ver 7?

Ursprungligen av theplague:

nån som installerat?
går det lika tugnt som ver 7?

Flyter något bättre tycker jag. Tänker mest på de olika visningslägena som tar nyttjar mer minne.

gick 7 trögt? jag tycker bara start-up-tiden är långsam...

suck.. 7 serien hittar fortfrande inte min ipod. byter tillbaka =(

märker ingen skillnad alls...men man ska tydligen ha en processor på dryga 2ghz enligt system requirements...programmen blir bara fetare o fetare

  • Medlem
  • 2006-09-28 17:07

vad är skillnaden

Använder nu ITUNE V:70070 undrar om någon vet blir något bättre i V:701

What's new in this version:
Addresses stability and performance issues with Cover Flow, CD importing, iPod syncing, and more

  • Medlem
  • 2006-09-28 21:47

Jippeeee !!
med senaste uppdateringen (7.1) kan jag lyssna på itunes och surfa samtidigt (som på den gamla goda tiden) Bra presterat Apple

När jag ska ladda ner itunes7 så händer det inget när jag klickar på "ladda ner".

Vad kan det tänkas bero på?

Några tips?

S

1. Jag kan inte återställa eller updatera min ipod med 7
2. Den hittar inte min ipod från gång till gång.
3. Ladda icke ner 7 (eller vänta på nästa version)

verkar gå bra med itunes för apple..

senaste itunes har flippat

Ända sen jag uppdaterade mitt itunes så har det inte funkat, det går helt enkelt itne igång när jag startar upp den. Jag avinstallerar men det försvinner inte helt och gör samma sak på nytt. Nu överväger jag seriöst att formatera om min hårddisk BARA pga detta, vad för nytta är min ipod när jag inte kan lägga in musik på den?

  • Medlem
  • 2006-10-17 14:35
Ursprungligen av ipodhajen:

Ända sen jag uppdaterade mitt itunes så har det inte funkat, det går helt enkelt itne igång när jag startar upp den. Jag avinstallerar men det försvinner inte helt och gör samma sak på nytt. Nu överväger jag seriöst att formatera om min hårddisk BARA pga detta, vad för nytta är min ipod när jag inte kan lägga in musik på den?

kolla din quicktime den behövs för att itunes ska fungera

Ursprungligen av D.M:

kolla din quicktime den behövs för att itunes ska fungera

jag har samma problem som ipodhajen..klickar på iTunes men inget händer..har avinstallerat och installerat flera ggr..

vad behöver jag göra? lägga ner?

  • Medlem
  • 2006-09-30 14:24

Detta var goda nyheter. Ska tanka ner iTunes idag.

  • Medlem
  • 2006-09-30 15:09

Om det inte går att ladda ner på den svenska sidan kan ni testa den engelska, det fick nämligen jag göra, det är ändå samma iTunes man laddar ned.

Nya versionen verkar funka fint. Jag hade problem med att låtar slutade spela när jag gjorde något annat på PC´n (har en 3.6 ghz men 1 gig Ram) vilket var helt kass, jag fick stoppa musiken och starta om på en annan låt innan det funkade igen. Detta har aldrig hänt innan iTunes 7. Har nu laddat ned nya versionen och hittils har allt funkat utan problem så kanske denna version är den vi vill ha

Nerladdad och installerad ok på datorn, när iPoden skulle uppdateras kraschade allt (iPod 60GB, OS 10.4.8) men...

iPoden BLEV uppdaterad i alla fall och jag är hur glad som helst för nu slipper jag avbrott mellan låtar som hänger ihop. Gapless playback - hurra!

Äntligen.

Mitt nya strular. Om man försöker lägga in låtar i biblioteket vi Arkiv-menyn händer ingenting utan istället måste man dra dem direkt från mappen in i fönstret. Ingen stort problem men desto större att det vägrar lägga in vissa skivor som är i mp3-format och som alltid fungerat..

Varför?

Det som är mest besvärande i iTunes är efter varje grej man gör så fryser det till och man får vänta ett par sekunder. Det spelar ingen roll om jag bara bläddrar bland låtarna eller om jag synkar många filmer. Allting går så jäkla SLÖTT!! Jag använder aldrig bildvisningsläget, då blir det ännu värre...

Ursprungligen av winsthen:

Det som är mest besvärande i iTunes är efter varje grej man gör så fryser det till och man får vänta ett par sekunder. Det spelar ingen roll om jag bara bläddrar bland låtarna eller om jag synkar många filmer. Allting går så jäkla SLÖTT!! Jag använder aldrig bildvisningsläget, då blir det ännu värre...

Trög datorn?

  • Medlem
  • 2006-10-03 16:59

Jag har vad man nog kan kalla en ganska snabb dator (P4 3.4 GHz, 1024 MB RAM, nyformaterad dessutom) men ändå segar mitt iTunes väldigt mycket, med eller utan bildvisningsläget. Om man t.ex. ska markera flera låtar, för att ändra info, så reagerar den inte dirrekt när man trycker på låten. Utan när man tryckt (och samtidigt hållt inne ctrl) på kanske 6 låtar så tar det några sekunder innan den sjätte låten markeras.

Hörde från en kompis som fick minnesläckage (dvs programmet käkade minne) när man var i det grafiska bläddringsläget. Sammantaget så verkar det som det varit lite brått här. Dålig programmering.

Jag kör Mac-versionen, det kanske är därför jag sluppit större problem. Fast iofs. det kraschade en gång, och det tror jag aldrig hänt tidigare med iTunes.

Jo, min dator är väl ganska slö. Vet inte hur stor roll storleken på biblioteket spelar men Media Player har inga problem att hantera mina ca 80gb. Kommer nog fortsätta använda iTunes för syncning och sortering. Men vill man göra något annat samtidigt (surfa tex) som man lyssnar på musik så blir det Media Player som gäller.
Ska väl bli lite bättre när man får råd med en ny dator
Bortser man från slöheten så tycker jag iTunes är ett bättre program än tex Media Player.

har nyligen upptäckt att 7.0.1 är extremt instabilt på min iMac G5 månggigahertzare. Misstänker att det har med Mini Store att göra då det stänger ner sig själv varje gång jag gör något som kräver kommunikation över internet.

Någon som råkat ut för detta?

Jag har problem med att itunes inte avslutar låten om det inte kommer en låt efter den stannar på tiden då låten tar slut. Så den registrerar inte i spelningslistan att låten blivit spelad.

Suck

Kör 7.0.1.8.
vilket nerköp! Den kommer aldrig ihåg att den ska visa bläddrare när jag har iPod kopplad till datorn, när jag drar in mappar och släpper på iPoden står det att de bearbetas och att ipoden uppdateras men inga låtar kommer in på den iallafall. Det där med bläddraren trodde jag avhjälptes i denna version när de släppte två stycken versioner precis efter varandra men icke. Var kan man få tag på tidigare versioner tro?

Ursprungligen av Ramsey:

Kör 7.0.1.8.
vilket nerköp! Den kommer aldrig ihåg att den ska visa bläddrare när jag har iPod kopplad till datorn, när jag drar in mappar och släpper på iPoden står det att de bearbetas och att ipoden uppdateras men inga låtar kommer in på den iallafall. Det där med bläddraren trodde jag avhjälptes i denna version när de släppte två stycken versioner precis efter varandra men icke. Var kan man få tag på tidigare versioner tro?

Du ska inte dra och släppa mappar i ipoden väl om du använder itunes. Du lägger ju in låtarna i itunes och uppdaterar sen ipoden. Om du har automatisk uppdatering förkryssad. Eller har jag missförståt dig?

Ursprungligen av Cappachino:

Du ska inte dra och släppa mappar i ipoden väl om du använder itunes. Du lägger ju in låtarna i itunes och uppdaterar sen ipoden. Om du har automatisk uppdatering förkryssad. Eller har jag missförståt dig?

Innan har det gått lika bra att dra dem direkt till iPoden(via iTunes) om man ville.
Nu vet jag inte, har inte provat.
Det finns alltså ingenting som säger att man ska lägga in dem i iTunes först.

Bevaka tråden