Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

firmwareupdatering

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en ipod 5g 30Gb (gamla versionen) och har precis updaterat till Itunes 7.0.1.8 för att kunna updatera firmwaren i min ipod och komma åt den underbara funktionen "gapless output". När jag kopplar på min ipod startar iTunes och den säger att min ipod firmware är gammal (1.1.2) och frågar om jag vill updatera till version 1.2. Klickar jag Installera så berjar den installera men kopplar sedan bort ipoden och påstår att ipoden inte kunde uppdateras eftersom ett okänt fel av typen 1417 uppstod.
Kan tillägga att jag kör pc-versionen.

Någon som lyckats uppdatera firmwaren med iTunes?

/Marcus

SÖK! Detta finns besvarat.

VA?!??!!?
Har dom tagit bort uppmaningen att SÖKA INNAN MAN POSTAR NY TRÅD?!?
Går den att missa?
Spelar folk bara dumma och struntar i den?
Vill folk vänta längre på svar på sina fråga än att få den DIREKT genom att söka?

Hmmm, jag sökte faktiskt innan jag postade men hittade inga svar. Sökte vidare efter att petern påstod att det finns besvarat och hittade till slut ett svar långt inne i en tråd.

Ok, jag sökte på enbart "1417" och fick följande resultat:

http://www.99pod.se/itunes-oevrig-mjukvara/56958-kan-inte-uppdatera-min-nano-8gb.html?highlight=1417

Men det kanske inte var alls vad du var ute efter?

Uppenbarligen inte

Så lösningen som det länkas till där löser inte ditt probelm?
Det låter ju som samma problem....

Jag skojade lite med dig. Av någon anledning hittade jag inte lösningen fast jag borde i min sökning. Jag hittade till slut lösningen i någon annan tråd d.v.s. inte de som kommer ut ur en sökning på enbart "1417".

1
Bevaka tråden