Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sortera efter hela album

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-05 13:27

Kan man göra så att man endast ser album som är hela, lägger man in 1 låt blir ju det ett album.
Hur gör man för att se album som är fulla, innehåller tex mellan 7-20 låtar.

försökte skapa en spellista sen lägga till albumet men då kommer bara låtarna in, inte mappen..
Borde finnas något sätt, så man slipper bläddra igenom alla album som inte är kompletta.

En sak till, varför kan man inte stänga av låtarna? bara pausa...alternativt lyssna på sista låten i en spellista.

Jag har många album med 2-6 låtar som är kompletta.
Men härkommer kanske en workaround? Jag har en metod att skriva ut en PFD till mina kompisar som vill ha en artist/album-listning. Då gör jag så här:
-Skapa en smart spellista som bara tar låtar som "Inte är del av samling" och "Inte är podcast"
-Sen gör jag en utskrift från den spellistan
-Väljer "Listning av album" och sen "Lista över album"
-Spara som PDF ( i OSX så är det en inbyggd pdf-motor) eller skriv ut på papper.

Nu står det snyggt listat i högerkant hur många låtar varje album innehåller. OCh det är lätt att sortera ut dom som har <10 låtar.
Giv it a shot!

Och vad vill du åstadkomma med att "stänga av" en låt?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-05 17:04

okej, verkar lite krågligt. men kanske får testa och se.
kom på att det kanske är lite onödigt att stänga av en låt :rolleyes: kanske kan vara bra nån gång kommer inte på några argument nu..

borde kunna sortera: -låtar/album- som innehåller mellan 5 och 20 låtar, eller något i den stilen.

Som sagt, med metoden ovan (det går fort att fixa till) så ser man med örnögat de album som är färre än 10 spår. Det tog mej ett par minuter att ögna igenom 16 A4 för att hitta "oegentligheter". Jag är å andra sidan Aspberger-petig när det gäller sånt här...

1
Bevaka tråden