Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xvid i Ipod Video ? ? ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-08 22:03

Borde det inte finnas något sätt att kunna spela upp exempelvis Xvid eller Divx på ipod video?
Syftar på nå programvara eller nått liknande, är så segt att hålla på o konvertera allt jämt.

Något sätt borde det ju finnas... eller hur ? Har läst nått om att man skulle kunna få video på Nano, om det är möjligt borde väl detta gå?

Eller?

Det kan kanske funka med ipodlinux. www.ipodlinux.org man ärligt talat tror jag inte att det går i dagsläget och jag brukar ha rätt bra koll. Skulle vara soft om det fungerade!

Rätta mig gärna om jag har fel

  • Oregistrerad
  • 2006-01-09 02:37

Det skulle inte förvåna mig om detta berodde på Apples rädsla för att bli anklagade för att hjälpa till med piratkopiering etc. Antar att man inte kan spela DivX på samma grunder som man inte kan kopiera musik/filmer/bilder från ipoden till datorn i iTunes.

Konverteringsprogram Xvid el DivX

Hej!
Har letat med lykta på forumet efter förslag på program för PC för att konvertera Xdiv el DivX till format passande för Ipod Video. Några rekommendationer.
MVh
TriPod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-10 22:40
Ursprungligen av TriPod:

Hej!
Har letat med lykta på forumet efter förslag på program för PC för att konvertera Xdiv el DivX till format passande för Ipod Video. Några rekommendationer.
MVh
TriPod

testat att läsa FAQen????
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=53016

  • Medlem
  • 2006-11-05 18:46

Film till ipod utan att konvetera

Jag var i inlife i stockholm för en vecka sedan. Killen som jag snackade med berättade att det gick att lägga in film i ipoden utan att konvetera, om man typ intallerade att en codecs till itunes eller quicktime. Vet inte riktig om det stämmer, men jag tror inte att han ljuger, för han jobba med ipod och macs och reparationer och sånt. Han har själv en ipod video, det skulle vara osannolikt om han ljög om sånt.
Har själv letat men har inte hittat nåt

Kan någon bekräfta det om det är sant eller bullS##t
Tack:confused:

  • Medlem
  • 2006-11-05 21:10

Någon som kan bekräfta det iZad berättade?

Du kan installera codecs till QuickTime (och därmed iTunes) så att du kan spela upp tex. OGG. AVI, WMA (för OS X) och mycket annat. Däremot kan du inte få några såna plugins till iPoden. Så, du måste konvertera innan poden klarar att spela upp det.

1
Bevaka tråden