Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formatera om Nano för Mac?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ok, jag ber om ursäkt om denna fråga redan är besvarad, men jag kunde inte hitta den trots sökning.
Nu har jag äntligen skaffat en egen dator som jag personligen kan disponera 24/7. Jag tänkte då använda denna till att ha musik till min iPod i. Problemet är dock följande:
När jag skaffade iPoden så använde jag en PC. Därför är den (en Nano, den senaste) formaterad för PC (tror att den blev det automatiskt), och jag måste på något sätt formatera den till Mac.
Jag har inte testat något än, då jag inte vill förstöra något av misstag. En viktig sak är också att jag skulle uppskatta om det fanns något sätt att använda typ YamiPod mellan en PC-formaterad iPod och Mac OS, så att jag kan behålla min gamla musik och bara flytta tillbaka den till iPoden när omformateringen är färdig.
Ber om ursäkt om mitt inlägg blev osammanhängande, och ger därför en sammantfattning:
1. Jag vill flytta över all musik från min iPod (formaterad till PC) till min nya Mac.
2. Sedan vill jag formatera om iPoden så att den fungerar med Mac OS.
Tack på förhand!

1. Macen har inga problem med att läsa från (och även skriva till) en FAT32-formaterad iPod. Prova med Senuti eller nåt. Läs FAQ:n.
2. Bara att Återställa med iTunes 7 på Macen.

Tack så mycket!
Det funkade att flytta över musiken till iTunes, och sedan var det ju bara att lägga över allt till iPoden. Det gick visserligen inte av någon okänd anledning att formatera den till Mac, men det fungerar tydligen ändå.
Tack igen.

1
Bevaka tråden