Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod dyker inte upp i iTunes på min laptop

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-09-20 21:53

har en helt ny laptop med den senaste tekniken. har testat de mesta nu.. "the five Rs" restart reset reinstall... endast flyttbar disk dyker upp i utforskaren (inte namnet på ipoden). kommer aldrig upp i itunes (har nyaste versionen). itunes säger att ipoden kan vara skadad och vill återställa (formatera) men funkar ej.

Det lustiga är att ipoden funkar finfint på andra datorer. googlade på mysteriet och såg att på bärbara datorer kan krångla med usb portarna, man skulle ställa om så att de inte stängs av för att spara ström. Detta har ja gjort men problemet kvarstår!

behövs nån speciell ipoddrivrutrin? i nya versionen itunes ingår sånt eller?
tacksam för all hjälp!!

när du installerade ipoden, fixade du itnues och ipod-programvaran innan du kopplade i den för första gången?

  • Medlem
  • 2006-09-21 09:32

nej jag kopplade i ipoden först sen installerade itunes. ipodprogramvaran har jag avinstallerat för att installera igen men hittar inte var den finns att ladda ner.. på apples hemsida kommer man bara till download itunes

Ta bort allt helt från datorn.

Installera iTunes7 och starta det. Tryck sedan i iPoden.

gör som Eindpeng säger..de står på alla cd-skivor och annant programvara kring ipod att man MÅSTE installerar itunes och ipod-programen innan man ansluter. men ta bort allt från datorn och börja om igen

  • Medlem
  • 2006-09-22 12:54

grejen är att ipoden är köpt begagnad utan medföljande programvara cd-skivor. jag testade att avinstallera itunes och installera det igen och sedan koppla i ipoden men samma sak kommer upp igen, din ipod verkar vara skadad du kan återställa... men felmeddelande kommer upp när jag försöker återställa.

i nya itunes ingår ipodprogramvaran?

tack för all hjälp!

  • Medlem
  • 2006-09-28 07:01

Va du kan behöva göra är att du måste snabbformatera Ipod:en det gör du genom följande

1 Sätt i din Ipod i datorn med usb kabeln!
2 Kolla att den får kontakt med datorn (OBS SÅ ATT DU SER ATT FLYTTBARA DISKEN KOMMER UPP VI HAR JU ÄNNU INTE KONTAKT MED ITUNES)
3 Klicka på Den här datorn!
4 Välj Ipod Disk (J/F/G) Kan variera lite från dator till dator!
5 Sedan höger klickar du på din Ipod och tar Formatera, Får du upp en ruta, Sedan så väljer du snabbformatering och sedan skall du kunna se din ipod utan problem!

Detta är det sätt som Appel själva använder, Fick ringa dit när ja köppt min! Ha de gött

  • Medlem
  • 2006-11-15 13:04

har börjat tröttna på min ipod som inte vill funka med datorn!
Jag prövade de sista rådet att formatera flyttbara disken från denhär datorn men inget händer, inte äns ett felmeddelande kommer upp. kan man skicka en begagnad ipod på service? har inga kvitton eller nått p åden...

  • Oregistrerad
  • 2006-11-15 14:15
Ursprungligen av emol:

har börjat tröttna på min ipod som inte vill funka med datorn!
Jag prövade de sista rådet att formatera flyttbara disken från denhär datorn men inget händer, inte äns ett felmeddelande kommer upp. kan man skicka en begagnad ipod på service? har inga kvitton eller nått p åden...

Ring & fråga:

0771-199 519

1
Bevaka tråden