Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows känner inte igen mini!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-10-22 23:12

Idag när jag skulle lägga till några härliga låtar i min iPod upptäckte jag att den inte fanns i iTunes. Naturligtvis så kopplade jag ut USB-sladden och in igen, då ser jag att windows helt plötsligt bestämt sig för att inte känna igen min lilla poddas mer

Vad ska jag göra?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-10-23 08:44
  • Medlem
  • 2006-10-23 16:54

Kanske skulle sagt att det där inte fungerar.

Jag har provat alla utom den sista som är omöjlig att utföra, eftersom jag inte kan se min iPod i iTunes eller i filhanteraren i Windows...

  • Medlem
  • 2006-10-23 17:17

Har du testat Sista utvägen?

  • Medlem
  • 2006-10-23 17:20

Nej, därför att min iPod syns inte där.

  • Medlem
  • 2006-10-23 17:26

Du vet att jag inte pratar om den sista i "iPod's 5 R's" va?
Du kan även testa att tvinga in iPoden i "Disk mode", tryck och håll inne select+play/pause efter att du gjort en vanlig reset, testa sedan att plugga in den i datorn/eller ha den i pluggad när du sätter den i "Disk mode". Testa båda alternativen för säkerhets skull, du kan även testa att låta iPoden vara inkopplad under en längre period, har en kompis som löste ett liknande problem på det sättet.

Lycka till!

  • Medlem
  • 2006-10-23 17:38

Ingen lycka med Disk mode

Kort fråga: är Minin OK annars? Jag antar att du kanske inte kan ladda den, men startar den OK och så?

  • Medlem
  • 2006-10-24 15:25

Ja den funkar helt OK.

Kabeln kan vara paj också. Har du nån mini-polare (ha!) i närheten?

  • Medlem
  • 2006-10-24 18:38

Jo min bror, men det fungerar inte med hans kabel.

Jag tror att den vill gå och självdö eller något: Ska förska skaffa mig en riktig iPod till jul, men man vill ju ha något fram tills dess också.

Edit: Nu fungerar den! Hurra!

Hur gjorde du då?

1
Bevaka tråden