Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Repkänslighet g1 vs g2

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Funderar på att sälja min video g5 och köpa den nya nanon. Hur är det med repkänsligheten på den nya versionen? Den borde vara bättre tycker jag, den äldre varianten och även video som jag äger är ju nästan löjligt känsliga.. Vill inte köpa någon skyddsfilm och fodral känns jobbigt det med. Så, är den nya nanon möjlig att använda utan skydd utan att den blir sönderrepad direkt? Skyddsfilm för skärmen kan vara ok att införskaffa dock.

Nano 1g och Video är tillverkade av samma plastmaterial medans Nano 2g är utav någon sorts metall, vi kan säga aluminium.
Så med andra ord är den betydligt mindre känslig för repor, men jag rekommenderar att inte förvara den bland andra metaller så som mynt, nycklar etc.

Plastfilm för displayen är en bra idé, men sitter den bra isåfall?

Ah där ser man, den verkar ju åtminståne reptåligare. Ska försöka kika närmre på en "på riktigt" innan jag bestämmer mig.
Ingen aning hur det funkar med plastfilm, men jag tänker mig liknande det man kan använda på mobiltelefoner och det brukar ju fungera ganska så bra.

• Medlem
  • Storuman
  • 2006-11-20 20:51

Jo min brorsa har en iRiver H10 av samma material (troligen), o den ser fortfarande väldigt fin ut, bortsett från att han ramlade med den en gång.. Men de va ju som sagt bara klantigt gjort, inget du klarar av att göra om.. hehe.. Skärmen hos nano g2 är nog inte så reptålig dock.. Du bör nog köra med nån sån där skyddsplast där, rekommenderar IS som jag har min video..

• Medlem
  • International user
  • 2006-11-20 21:09

hur e skärmen på nya nano? är den som mini och tål repor bra eller är den som gamla nano och e ruggit känslig?

Ursprungligen av troy100:

hur e skärmen på nya nano? är den som mini och tål repor bra eller är den som gamla nano och e ruggit känslig?

Måste nog säga att skärmen känns mer reptålig nu än Nano 1g.
Hade iofs min gamla inbäddad i plastfilm hela året som jag använde den, men nu använder jag inget skydd till 2g, den ligger löst i jackfickan och liknande, men blänker fortfarande fint.

• Medlem
  • 2006-11-21 17:14

Den måste ju helt klart vara mindre repkänslig än 1g, den är ju i aluminium. Min ipod mini som jag antat var av samma material höll sig i mycket fint skick fast jag inte var allt för rädd om den, jag använde bara en ipod socka som fodral. Men lite repor får man ju räkna med helt klart. Om det blir en nano nu kommer jag också bara använda en socka till den, gillar inte att ha massa plastfilmer och grejjer på den.

1
Bevaka tråden