Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod(bärbar disk) till TV

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-02 11:36

Finns det ens någon möjlighet att kunna se filmer från bärbar disk på Ipoden till TV:n ??:rolleyes:

Du kan köpa AV-kabeln som Apple säljer.
Då funkar det kanon.

Sen måste du ändra en inställning inne i videomappen på iPod så att den står på fråga och
inte på av eller på. Det är lättast.
Tror det står TV ut eller nåt sånt, då frågar iPoden dig varje gång du ska se en film om du vill se den på tv eller inte.

• Oregistrerad
  • 2006-09-08 22:08

Men ser man då filmerna från dom man har konventerat i ipoden eller kan man kolla från som som man har lagt in okonvenerade i bärbardisk i vanligt divx format?

För att kunna kolla på en film du kör via AV-kabel (fabrikat spelar ingen roll, köp inte apples, jag har Clag Ohlsons för 69:- funkar perfekt) så måste du även kunna kolla på den på iPoden => Inga *.avier eller råformat
*.mp4 och *.h264 fungerar, sen är det några till som fungerar vet jag.

Men du måste kunna se filmen på iPoden för att kunan dra upp dne på en tv.

• Oregistrerad
  • 2006-11-24 09:20
Ursprungligen av Atte:

För att kunna kolla på en film du kör via AV-kabel (fabrikat spelar ingen roll, köp inte apples, jag har Clag Ohlsons för 69:- funkar perfekt) så måste du även kunna kolla på den på iPoden => Inga *.avier eller råformat
*.mp4 och *.h264 fungerar, sen är det några till som fungerar vet jag.

Men du måste kunna se filmen på iPoden för att kunan dra upp dne på en tv.

Om man köper en sådan där kan man se filmerna i riktig PAL upplösning då? Eller spelas de bara upp i 320 x 240 eller vad skärmen är på?

Skulle du kunna länka till AV-kabeln du köpte på Clas Ohlson. Om de har den på deras hemsida då förstås.

Här är en hel del info
Frequently asked questions about viewing and syncing video with iTunes and iPod
och här
Apple - QuickTime - Tutorials - Creating Video for iPod
I fotnoten längst ner nämns upplösningar på 640x480 med MPEG

• Oregistrerad
  • 2006-11-24 10:56

Tack för hjälpen!
En sak bara, både g5.0 och g5.5 funkar med 640 x 480 då alltså? Så det inte är något som bara finns på den nya versionen? Har nämnligen 60 gigaren. Om det funkar så verkar det ju riktigt trevligt.

• Oregistrerad
  • 2006-12-05 15:12

Kan någon hjälpa mig att välja ut en sladd av dessa? Kan inte så mycket om kablar och sånt

Clas Ohlson - Audio- & Videokablar Kablar

1
Bevaka tråden