Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Garanti utan kvitto?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-11-19 01:39

Har haft min ipod i kanske 10 månader nu. Nu har det fuckat ur. Kvittot har farsan tappat bort. Kan jag få ut någon garanti även fast jag inte har kvitto? Jag köpte den på onoff.

Det är föga troligt om du köpt den på onoff, men traska dit och fråga?

Regga den på Apples sida!

Apple - Support - iPod Service

Gå till inlife, dom kollar ditt serienummer och ser om det finns garanti kvar

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-11-20 20:46

Jepp som dom säger, registrera den hos Apple så ska du kunna se antalet dagar kvar på garantin under support. Lycka till!

gå till inlife, det gjorde jag. inga kvitton bara serienummer

  • Medlem
  • 2006-11-24 22:52

Vad menas med Case or Repair ID och Postal Code or Serial number? Varför ska jag regga mig på apples sida?

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-11-25 01:29
Ursprungligen av Kakki:

Vad menas med Case or Repair ID och Postal Code or Serial number? Varför ska jag regga mig på apples sida?

Repair ID är en "kod" man skriver in för att kolla reparationsstatus hos Apple om man beställt service. Postal Code eller Serial Number behövs också skrivas in för att kunna se reparationsstatus.
Du reggar dig på Apples sida för att de ska kunna hjälpa dig med servicen. Jag tror att dom via din iPods serienummer kan dom se när du köpte den och hur lång tid du har kvar av garantin. Då slipper du visa upp garantibevis och sånt..

hur gör man då ifall ipoden inte är helt ärlig dvs inte köpt någonstanns och inget kvitto?

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-11-25 20:25
Ursprungligen av kesora:

hur gör man då ifall ipoden inte är helt ärlig dvs inte köpt någonstanns och inget kvitto?

Om du har köpt den från någon annan person är den ju ändå köpt och betald en gång i tiden (om den inte är stulen då, hehe). Då är det bara och göra som vanligt. Registrera den på Apples hemsida så kan du kolla om garantin fortfarande gäller. Gäller den kan du beställa service hos Apple gratis.

alla som säger gå till inlife: jag gick dit med min iPod, och dom vägrade ta emot den sen ringde jag apple-supporten, och om sa åt mig att gå tillbaka.. men jag går nån annanstans instället på måndag

sen undrar jag om en sån där "Delivery Note" (antar att det är fraktseel på svenkska) räknas som kvitto, för det är allt jag har..?

den är alltså inte köpt någponstanns.. finns inget kvitto.. har aldrig blivit köpt

Jag har panik för min ipod är sönder och jag vet inte när garantin går ut! Kunde man kolla det på apple.se? Har reggat mig för länge sedan men hittar ingan stans där man kan logga in

Tacksam för snabb hjälp!

Ursprungligen av kesora:

den är alltså inte köpt någponstanns.. finns inget kvitto.. har aldrig blivit köpt

Idiot.

Ursprungligen av Calle P:

Jag har panik för min ipod är sönder och jag vet inte när garantin går ut! Kunde man kolla det på apple.se? Har reggat mig för länge sedan men hittar ingan stans där man kan logga in

Tacksam för snabb hjälp!

Apple - Support - Discussions - Forum Home
Tryck på Login i menyn till höger.

1
Bevaka tråden