Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kommer mina låtar på ipoden försvinna!!!!?????

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej
det är så att jag just byttt dator .:)
detta betyder att jag nu är tvungen att installera itunes igen
men jag undrar om de låtarna jag har på min ipod nano kommer attt försvinna
när jag sen kopplar in den igen efter instalationen.:confused: ???

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-18 17:04

jepp,, men om du har manuell synkning på båda iTunes så försvinner de inte

Har en liten fråga å lånar denna tråd:

Om man har Manuell synkning.. hur gör man då för att uppdatera iPoden med låtarna?? alltså ungefär en sån uppdatering som det brukar vara med automatsika uppdateringar när de e på.. fattar ni??

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-18 17:31

då drar du låtarna själv till ipoden

manuell synkning kanske var ett dåigt ord,,, ja borde skrivit "hantera spellistor och låtar manuellt"
som det står i iTunes:P skit samma,

ja.. men om jag vill uppdatera allt som jag har på iTunes å INTE vill ha "Automatisktl" hur gör jag då?

Ursprungligen av allebaggen:

ja.. men om jag vill uppdatera allt som jag har på iTunes å INTE vill ha "Automatisktl" hur gör jag då?

Läs din fråga för dig själv några gånger så upptäcker du kanske att den är dum, inte sant?
Automatiskt = iTunes uppdaterar a l l a låtar och spellistor automatiskt, dvs du behöver inte göra det själv, dvs manuellt.

Manuellt = Du uppdaterar din ipod manuellt, dvs du gör det själv genom att dra önskad musik och spellistor till din ipod, dvs iTunes gör det inte automatiskt.
:rolleyes:

• Medlem
  • 2006-03-18 18:34

välj att ha automatisk synk och efter att ha överfört allt så ändrar du till manuell överföring.
Du kan bara välja att synka så att allt som finns i iTunes skickas till iPod och inte tvärtom.

okej .. men var hittar jag "knappen" där jag kan välja automatisk synk då.??? om det nu finns någon sådan..

• Medlem
  • 2006-03-19 18:35

Efter att ha kopplat in din iPod visas en ny ikon längst ner till höger i iTunes som ser ut som
*trumvirvel*....... tadaa! en iPod.
Klickar du på den ser du valen du kan göra.

Lycka till.
Fråga mer om du undrar över något.

Men....

...man vill väl inte koppla in sin iPod INNAN man valt manuell överföring - då är man ju screwed ändå?

Jag har ett liknande problem - min hårddisk hemma kraschade och jag måste installera om alla programvaror inkl iTunes. Jag uppdaterar oftast min ipod på jobbet men vill ha iTunes hemma också om jag vill överföra nåt. Jag överför alltid manuellt. MEN - om jag installerar iTunes hemma igen - är då synken på automatiskt? Hur ändrar jag det till manuell överföring INNAN jag kopplar in iPoden?

På Mac håller du ner alt-kommando när du matar in podden, då sker ingen automatisk synk.
På PC tror jag det är alt-ctrl, men är inte säker.

Jag har PC bara för attt krångla till det

• Medlem
  • Lund
  • 2006-11-22 19:39

ctrl+alt stoppar automatisk synkning

Hindra att iPod automatiskt uppdaterar när du ansluter den till datorn

Håll ner kontroll- och alternativtangenterna när du ansluter iPod till datorn (håll dem nere tills iPod visas i i iTunes-fönstret)

(från hjälpen i iTunes)

1
Bevaka tråden