Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glapp i hörlursutaget! ;/

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-11-08 21:32

Tjena!
det är så att jag har fått glapp i hörlursutaget! så just nu hör jag bara på vänstra luren.
kan inte skicka in den då jag inte har kvitto på den :/ hur gör man? finns det nåt ställe där man kan fixa det i stockholm? (vill helst inte skicka in den) och vad ligger priset på ungefär?
Tack Så mycket för hjälpen!
MVH
Simon

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-08 21:50

var har du köpt den? har du köppt den på applestore så behöver du inte kvitto

  • Medlem
  • 2006-11-08 21:59

Köpte den ny av en privatperson i kartong o allt! men han hade inget kvitto då han fick den i pressent. vet inte om den vart fra butik lr internet tyvär. kan man kolla d genom serienummret?
Tack!

Apple - Support - iPod
och sen "Support Coverage" nere th.

  • Medlem
  • 2006-11-12 13:19

Allt står så krångligt på Supporten ;7 nån annan som har tips?

  • Medlem
  • 2006-11-12 13:59

Jag har fått nya lurar när mina gått sönder utan att visa kvitto, detta var iofs innan man var tvungen att skicka in de gamla.

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-11-13 00:02

Men kan du inte kontakta den du köpte den av och fråga han/hon när iPoden är köpt? Egentligen spelar det ingen roll var "privatpersonen" köpt den utan när. Förresten så kan du ju annars gå in på Apples hemsida och registrera iPoden (serienumret), och sedan kolla hur många dagar du har kvar av garantin under "support". Har du garantin kvar så är det ju värt att skicka in den på service, serviceförfrågan görs också under "support".

Sa du att du bor i Stockholm? Då är det ju ännu enklare ju! Gå bara in på AppleStore och be dom fixa den! Om dom vill veta om din garanti fortfarande gäller så kan dom ju bara slå in serienumret och ditt lösen på Apple.. Lycka till!

jag har precis samma problem...glapp i hörlursuttaget.
och jag har inte kvitto på min ipod och kan inte gå in med den till butik...
hur gör man? ska man lämmna in den till någon lokal reperatör eller ska man försöka fixa det själv?

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-11-23 23:23
Ursprungligen av kesora:

jag har precis samma problem...glapp i hörlursuttaget.
och jag har inte kvitto på min ipod och kan inte gå in med den till butik...
hur gör man? ska man lämmna in den till någon lokal reperatör eller ska man försöka fixa det själv?

Jo men du behöver inget kvitto för att få den lagad, du behöver endast ha den registrerad hos Apple. Jag beställde service på internet (ringde dem först), o sen kom bara en låda jag skulle packa ned Podden i och skicka i väg. 2 veckor senare var det klart..

OBS.. Reparerar du iPoden själv gäller inte garantin längre om du måste öppna upp den.

jo men gäller de även när den e stulen?

  • Medlem
  • 2006-11-26 13:21

har du stulit den:O

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-11-26 23:20

Fy skäms på dig Kesora. Aja, jo det gäller även om den är stulen.. Men är den redan registrerad av köparen måste du ju veta lösenordet köparen hade. Förresten är det väldigt korkat att stjäla en iPod när den har serienumret ingraverat på baksidan.. Skulle offret få reda på att du har stulit den är det ju ganska enkelt att bevisa det, när serienumret finns på garanti-papperen och kanske även på Apple (beror på om iPoden är registrerad av den personen eller inte)..

ok nu tar jag detta en gång till... den har aldrig blivit köpt av mig eller någon annan jag har fått tag i den via lagret. dock inte jag som har stulit den....

Häleri med andra ord. Snyggt.

hahahaha! vilken rolig stämning det blev!

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-11-28 15:01

Hha jo.. Kesora, om polisen kommer efter dig kom då ihåg att säga att du inte visste att iPoden var stulen när du köpte den..

Typ, "i god tro? Det argumentet håller inte nuförtiden. Lagändringen är från 2002-2003 nånstans.

men hur kan man göra då? de spelar la fan ingen roll hur ja fick tag i den.. kan man laga den?

Ursprungligen av kesora:

men hur kan man göra då? de spelar la fan ingen roll hur ja fick tag i den.. kan man laga den?

Just i ditt fall spelar det en jävla roll hur du fick tag i den. Hade du köpt den ärligt hade du haft kvitto och kunnat gå med den till butik och (om garantin täckt felet) fått en ny likadan av Apple. Men nu då? Du förlorar inte en spänn om du slänger den i papperskorgen eller kör över den med ångvält. NOLL kronor.
Karma is a bitch.

jo men nu spelar det ju faktiskt ingen roll då vi redan konstaterat att jag inte kan lämmna in den eller byta den med kvitto så det där är vi förbi.... hur kan jag göra för att laga den?
och snälla sluta tjata om att den inte är ärlig för det spelar ingen roll nu ....

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-29 14:59

kesora har en tjyvad iPod :eek:

W00t

Vad är ditt riktiga namn? Hajpat roligt att rapportera in tjyvar till polisen.. Ajabaja inte stjäla!!!

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-11-29 15:26
Ursprungligen av kesora:

jo men nu spelar det ju faktiskt ingen roll då vi redan konstaterat att jag inte kan lämmna in den eller byta den med kvitto så det där är vi förbi.... hur kan jag göra för att laga den?
och snälla sluta tjata om att den inte är ärlig för det spelar ingen roll nu ....

Men du kan ju iaf pröva registrera den hos Apple o ringa service, förhoppningsvis kan dom ju inte se att den är stulen. Är garantin kvar får du definitivt hjälp. I värsta fall får du väl bryta upp iPoden själv och löda fast hörlursuttaget..

By the way så vet du att iPodar ska man betala för.. Tycker du inte synd om stackaren som egentligen skulle ha den och som bokstavligt talat kastade bort 3000 spänn? Fyy..

Personligen tycker jag kesora kan dra åt helvete och tråden kan låsas.

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-11-29 21:51

Eindpeng: Jo de har du faktiskt rätt i..Liksom ganska dumt att erkänna nåt sånt på ett iPod-forum.. :rolleyes:

  • Medlem
  • 2006-11-29 22:56

Nu får vi tänka på att det inte är Kesoras tråd, men håller med Eindpeng om att kesora får fixa det själv utan support från oss eller apple. Känns fel att hjälpa någon som har snott en iPod/köpt en snodd iPod medvetet.

Mjo jag vet att det inte är hans tråd, men trådskaparen har fått svar på sin fråga och tråden har spunnit off-topic samt off-forum

Kan inte, typ, någon moderator eller något som har tillgång till kesorars användaruppgifter lämna ut dem till polisen, så att den stackars personen som blivit bestulen på sin 'podd får tillbaka den?
Kesora har ju själv erkänt att den inte är införskaffad på ett fullt lakligt sätt.

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-11-30 19:59

Ja, eller iaf pengarna tillbaka.. de är ju inte så kul att få tillbaka en "trasig" gammal iPod när man beställde en ny..

  • Medlem
  • 2006-12-01 14:02

tack så mkt för hjälpen har registrerat den nu men vet inte vart man kan se om man har kvar garantin ;/ nån som kan skicka direktlänk?

Kesora kan gott sitta där med glapp i kontakten! Vem fan bryr sig om ljudet är kass i en "gratis" iPod? Man undrar ju var glappet sitter egentligen...

Bevaka tråden