Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virus på nya iPod video!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-10-19 00:06

Virusvarning från Apple

Apple bekräftar nu ryktena som florerat en tid om att ett litet antal av deras iPod Video (G5) har levererats med viruset W32/RJump.worm - även kallat RavMonE.exe.

Viruset angriper enbart Windows-datorer (så klart) men har man bara ett uppdaterat virusskydd så ska det upptäcka viruset.

De iPods som fått detta virus fanns att köpa efter den 12:e september, men Apple har tagit bort viruset på de iPods som skeppas nu. Apple passar även på att ge Microsoft en känga (något oförtjänt eftersom det trots allt är Apple som gjort fel i det här fallet, om ni frågar mig):

Citat:

Vi är, som du kanske förstår, upprörda över att Windows inte är mer tåligt mot sådana virus och ännu mer upprörda över att vi själva inte upptäckte det i tid.

Mer info från Apple
Mer info om viruset
Har du drabbats? Ta bort viruset med McAfee Stinger

  • Medlem
  • 2006-10-24 23:41

12:e september 2006 eller 2005? :S

min bästa gissning hade varit 2006...seriöst du kan inte tro 2005

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-10-25 10:48

2006.

  • Medlem
  • 2006-10-26 22:34

Man kan aldrig vara för säker hurrududu #3

När jag koppalr in ipod så står det virus upptäckt men vad gör det??

Pinsamt av Apple att skylla på Microsoft när det är uppenbart att de själva har brustit i sin kvalitetskontroll av vad de verkligen skepper med sina produkter. Man undrar ju om de även misslyckas med att skicka med rätt och uppdaterad programvara på sina maskiner. Var ett tag emot att ens överväga iPod pga av detta både klantiga säkerhet hos Apple, samt barnsliga hantering av orsaken till det.

Har dock precis beställt en röd nano 8gb, men håller tummarna att de kan leverera innan jul, samt att de löst de flesta kvalitetsproblem jag hört (både med mjukvara på nano 2 och itunes 7).

Denna brist på kvalitet är det som oroat mig mest, men som jag ser det så finns det ingen lika bra spelare på marknaden som alternativ.

Vägrar att köpa en ny spelare som inte fixar basic-prylar som att kunna spela gapless och lossless (utesluter ju helt MS Zune där klantskallarna plockar bort tex lossless som fanns i originalet Gigabeat ifrån Toshiba som den bygger på).

Dessutom så har jag aldrig sett någon lika snygg spelare, eller annan Appleprodukt, som Mini och Nano 2. Dessutom så är rött bara så snyggt -- kan knappt vänta på att den skall dyka upp!

Jag lovar kvaliteten är superb, och antalet buggar jag upptäckt kan räknas på ena handens fingrar. Jag har dock en strax över 1 år gammal video.

1
Bevaka tråden