Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få in serier under TV-program

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .

För oss lyckliga själar med Mac finns ju "Parsley is Atomically Delicious"
http://tinyurl.com/mfuzl

Finns faktiskt ett (simpelt) GUI till atomic parsley för Win användare nu. En kille som tröttnade på att det inte fanns och skapade ett eget.
Kan laddas ned här: iPod TV Show
Man måste naturligtvis installera atomic parsley innan då detta endast är ett GUI.
Finns mer info i denna tråd i iLounges forum: iLonge tråd om iPod TV show

Jag laddade ned och rpövade och det funkar finfint för mig. Nu hamnar saker äntligen där de ska och man behöver inte vara en haxxzor.

är det denna du menar?:eek:

URLen

Ursprungligen av patrikbrann:

är det denna du menar?:eek:

URLen

Om det inte finns fler versioner av Atomic parsley så är det den jag menar...

Ursprungligen av Archangel:

Om det inte finns fler versioner av Atomic parsley så är det den jag menar...

fanns denna också... men den fungerade icke
fungerar inte bra

Ursprungligen av patrikbrann:

fanns denna också... men den fungerade icke
fungerar inte bra

Kolla i tråden som jag länkar till på iLounges forum, där fanns det någon liten patch eller dylikt man kunde ladda ned om man hade problem.
Får du något felmeddelande? För det kan då (enligt tråden på iLounge) bero på att du saknar "vb6 run time files". Dessa ska man kunna ladda ned på softwarepatch.com/windows/vbrun6.html eller köra denna någon patch eller dylikt
Jag körde en av dessa innan jag prövade programmet, vet inte vilken dock, kommer inte ihåg.

Vad är det som inte funkar för dig är ju det jag undrar? Händer inget? Får du felmeddelande? Etc...

Jag har Atomic parsley och iPod TV Show i samma mapp på hårddisken och kör allt genom att dubbelklicka på TV Show programmet.

ska man lägga någon av filerna på ipoden??? Men jag har ingen TV video link??

Vad ska jag göra med den andra atomic GUI filen?? Man får ju 2

Testade iPodTvShow (Atomic Parsley) och det verkar funka utmärkt. Funkade faktiskt så bra att jag ändrade info på ett avsnitt och hela 'tv menyn' låste upp sig; så nu är det bara att lägga över alla avsnitt till iTunes, sätta videotyp till TV-Program om det inte redan är det, och sedan föra över avsnitten till podden...

  • Medlem
  • 2006-08-19 19:25
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-27 00:51

Nu fungerar det i Itunes. Bara lägga in som "movie" och sen editera infon i itunes.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-29 20:04

Kan någon hjälpa med scriptet, får inte att funka, en guide kanske??

  • Medlem
  • 2006-10-30 14:48
Ursprungligen av Ajje:

Kan någon hjälpa med scriptet, får inte att funka, en guide kanske??

Mitt script?
Öppna i anteckningar/notepad:

Antagligen måst du editera aparDir="", sätt din sökväg till atomicparsely där...

'***editera detta*
episodeSign ="e" 			'tex 'e' eller 'episode'
workingDir=""				'där dina filmer är tex c:\ipodfilemer
aparDir=""				'där atomicParsley.exe ligger tex. C:\Program\atomicparsley\AtomicParsley.exe
TVShowName=""

Säg gärna till om det funkar/inte funkar.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-29 20:35

Lite krångligt, hoppas det istället dyker upp något schyst program som kan låsa upp det.

TV-serier kan du antingen ladda ner ifrån iTunes Music Store's amerikanska butik, eller ifrån diverse "olagliga" sidor. Hur många filmer och tv-serier du får plats med är svårt att säga, men att klämma in 4-5 stycken långfilmer tror jag inte är något problem. Även jag väntar spänt på ett hårt paket från jultomten iår.

Bevaka tråden