Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skillnad på nano 1 och 2nd generation

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-12-04 23:40

Det är så att jag har kollat runt lite och så men jag kan inte förstå vad "huvudskillnaden" mellan nano 1 och 2nd generation, det enda jag har märkt är att 2nd har ungefär dubbla batteritiden. Jag hoppas att ni kanske kan hjälpa en vilsen framtida köpare

• Medlem
  • Kungälv
  • 2006-12-05 00:30

nano 2 har aluminiumskal, vilket skyddar bättre mot repor.
Jag läste någonstans att ljudchippet är nytt, numera Apples eget istället för Wolfsons.

• Medlem
  • International user
  • 2006-12-05 15:36

bättre skräm oxo.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2006-12-06 14:41

Nya lurar som passar bättre i små öron.

• Medlem
  • 2006-12-10 15:08

Jo tack de är perfekta! Nanon är aningen (pyttelite) smalare och längre... Jämförde med min kompis som har G1 utav nano... OCh köper du silikonfodralen så kommer du också se skillnaden då HOLD-knappen kommer helt fel. Kort sagt, den nya nanon är slimmare

• Oregistrerad
  • 2006-12-10 17:51

Glöm inte att den Nano G2 har sökfunktion också. Förutom holdknappen så är avståndet mellan dock-kontakten och hörlursuttaget större. Med andra ord fungerar många gamla tillbehör inte.

• Medlem
  • 2006-12-10 19:31

Nej justte, tack

• Oregistrerad
  • 2006-12-11 17:21

Alla nyheterna…

Viktigast är det nya reptåligare metallskalet, mycket bättre batteritid och dubbelt så mycket minne till samma pris. Plus de nya lurarna. Sedan ska skärmen också vara bättre, men jag har inte märkt någon skillnad… Du kan också numera koppla upp Nanon mellan två olika datorer utan problem. Nytt ljudchip? Kanske det, tycker Nano 2G låter precis som 1G. Och sökfunktionen har jag aldrig använt.

Köper du Nanon rekommenderar jag radion med fjärrkontroll à 495 kr. Då är den komplett.

Holdknappen hamnar fel om du drar på silikonfodral till Nano 1G, men fodralet är lätt att vika undan.

gapless

måste ipod nano 2g uppdateras med itunes7? jag har haft det i en dag ungefär, innan jag höll på att dö av förtvivlan, jag kör med itunes6, och har ingen lust att byta... går det att hantera sin ipod nano 2g helt normalt med itunes6, precis som med ipod nano 1g?

(tänkte att det passade lite i den här tråden, sry om någon annan inte tyckte det)

1
Bevaka tråden