Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Livslängd på era 4G?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-12-18 21:23

Hallå,

Hur länge har era Ipod 4G hållt? Har haft min sen augusti 2004 och har börjat fundera på att byta, tycker min att ming 4G har börjat uppföra sig lite märkligt emellanåt.

Jag köpte min iPod första veckan som den släpptes i USA (jag hade turen att vara där när det hände!) så den är i princip så gammal som det går. Detta var i juni eller juli 2004 (minns inte exakt när nu i efterhand).

Min iPod fungerar i alla fall precis som den ska och jag har aldrig haft några större problem med den. Den är som en pålitlig och trogen vän.
Det enda kruxet med den är att det är lite klurigt när man ska lyssna på ljudböcker eftersom den gärna går in i djupvila efteråt. Men vad jag har förstått så är det ett problem med själva modellen och inte något som just mitt exemplar har drabbats av.

Min är helweird den blev två år i december. Batteriet håller inte så länge 1 timme lyssningstid 3 timmar när den är avstängd laddar den ur sig på sen kan man bara ladda den i datorn inte med väggladdaren. I sommras krånglade hårddisken också men då öppnade man den och pluggade i och ur den så gick den fint sen.

• Medlem
  • Skövde
  • 2007-01-07 03:05

Jag hade tre. Jag tror aldrig att siba har varit så förtjusta i någon.
Men iallafall, jag köpte min första när dom släpptes, den vet jag egentligen inte riktigt vad som hände med, men efter typ 3 månader så hände det inget mera i den, någonsin.
Den andra hade jag i någon liknande tid, den slutade laddas, och typ den kontakten därnere, som man kopplar till datorn med gick sönder.
Den tredje gick helt enkelt skärmen sönder på.
Men jag måste ändå älska "kvalitén". Det är fan knappast med stort K.
Men nu har jag iallafall en video, (köpte första dagen i Sverige) och den funkar som aldrig förr.^^

• Medlem
  • 2007-01-21 17:16

Jag köpte min i augusti 2004 och den hade jag nästan ett år innan jag skickade in den på service och fick en ny O:-) . Den jag har nu är alltså nästan två år och den började nyligen bli konstig och kunde knappt hålla laddning, den kunde visa nästan fullt batteri, men när man satte igång en spellista/arist la den av och sade att batteriet var slut. Jag bytte precis batteri i den (helt själv, öppnade den lite brutalt med ett stämjärn, men det blev bara några smårepor) och hoppas att den skall bli bättre nu.

Ett litet tips till de som funderar på att skaffa nytt batteri är att kolla om det medföljer specialverktyg som gör det lättare att öppna iPoden, så att man slipper bända upp den med ett stämjärn... Väl inne i iPoden var det ganska lätt att byta batteriet, bara koppla ur hårddisken, skruva ur det kretskort som batterisladden går under och "spätta" bort det gamla batteriet (det är nämligen fastlimmat) och sätta i det nya, sätta tillbaka allt man tagit bort och trycka ihop iPoden igen. Jag köpte mitt batteri på 24hShop (www.24.se) för 149:- (179:- inkl frakt), helt okej pris tycker jag.

1
Bevaka tråden