Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nike + tillbehör

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hehe asså jag letar nått så konstigt som ett tillbehör till Nike + som i sin tur är en tillbehör till ipod nano.
Det är så att jag skaffade mig i veckan en nike + starter kit där man får sändaren och den lilla mottagaren som man normalt ska ha med speciella Nike + jogging skor som kostar runt 1000kr.

Men i veckan googlade jag lite och fick reda på att det går lika bra att fästa sändaren ovanför skor vilka skor som helst .
Och som kanske många redan vet så finns det många olika sätt hur man kan fäst sändaren på.
Men det jag letar är efter nån tillbehör som man kan köpa på nån sajt o slippa det extra arbetet att hitta ett bra sätt för att ha sändaren i sina joggingskor.
En sålänge har jag hittat den här produkten:
Welcome to SwitchEasy!
Men vad jag förstår så kan man bara köpa dem om man bor i USA/Canada
Men det kanske finns några personer här som vet nån annan bra produkt som man kan köpa isstället eller vet nån internet butik som säljer den här tillbehören.

Eller har ni några egna bra tips hur man kan fästa sändaren på sina skor utan att riskera att tappa bort den under löpar rundan?

På den länken du gav hade de ju en EU-sida.
SwitchEasy Europe Ltd.

Som i sin tur hänvisar till iStuff.se, Tillbehör till din iPod och MacBook för beställningar i Sverige.
Ring dem och fråga!

Glöm inte recensera produkten när du fått den!

Göra en sambeställning?

  • Medlem
  • Örebro, Sweden, Sweden
  • 2006-11-04 13:23

Thanx killar,

Har nu i några veckor testat med att bara lägga in sändaren inne i skon utan att fästa den i nått, jag börjar med att ta på mig skorna och sen lägger in sändaren ovanför foten, och därefter knyta skorna, och det funkar perfekt.....och det utan nån tillbehör eller att modda skorna på nått konstigt sätt som kan förstöra skorna (=
Så nu så slipper man slösa extra pengar på dyra Nike skor och tillbehör till Starterkiten (=

Så är ni lite snåla som jag eller sparsamma som några envisar att kalla sig så vet ni nu att det inte behövs nånting extra.....bara lite fantasi och ett par bra joggingskor (=

Ursprungligen av latino1001:

Så nu så slipper man slösa extra pengar på dyra Nike skor

Var rädd om dig. Nike eller annat märke spelar mindre roll, skaffa det som passar dig, men var inte snål.

Ursprungligen av latino1001:

Thanx killar,

Har nu i några veckor testat med att bara lägga in sändaren inne i skon utan att fästa den i nått, jag börjar med att ta på mig skorna och sen lägger in sändaren ovanför foten, och därefter knyta skorna, och det funkar perfekt.....och det utan nån tillbehör eller att modda skorna på nått konstigt sätt som kan förstöra skorna (=
Så nu så slipper man slösa extra pengar på dyra Nike skor och tillbehör till Starterkiten (=

Så är ni lite snåla som jag eller sparsamma som några envisar att kalla sig så vet ni nu att det inte behövs nånting extra.....bara lite fantasi och ett par bra joggingskor (=

Andra är SNÅLA...
JAG är ekonomisk.....

Men visst, slipper man hiva ut en spann pengar i onödan kan man ju stoppa dem i ett annat hål .....

Ser att det nu finns en produkt från Speck om man inte vill göra som Latino1001.
Jag har beställt denna via min återförsäljare:
http://www.opticalstorage.se/aspx/prdinfo.aspx?plid=7462

Den har en liten "ficka" för Nike-sändaren. Jag återkommer när jag fått den och testat den.

  • Medlem
  • 2007-01-08 15:39

Recension av SwitchEasy

Jag har provat min SwitchEasy ett par gånger nu. Och jag skulle ge den sex av tio.

+ Det är en smart lösning för att förvara allt som hör till Nike+
+ Enkel att fästa
+ Skyddar mot väta och snö (om det kommer någon)
+ Den mäter korrekt avstånd och tid, så det finns inget att klaga på. (Åtminstone var det rätt när jag kontrollmätte sträckan på www.lopning.se)
+ Den känns inte när man springer.
+Billig.

- Den sitter inte särskilt hårt fast. Min har lossnat under ett löppass, och sedan dess håller jag ett öga på den. Det är en smula irriterande att inte vara säker på att den sitter fast.
- Den kommer längre från skon. Tidigare hade jag fäst sändaren under snörningen med kardborre, en utmärkt tajt lösning. Nu flyter sändaren ovanpå. Om det påverkar mätningen vet jag inte, men det känns som om man kommer allt längre från Nikes lösning.
-En smula klumpig och stor.

På det hela taget är jag alltså nöjd, men det som drar ner betyget är en oro för att sändaren ska falla av, och en misstanke om att den inte mäter som den ska.

Jag kör med Gaffa, det löser nästan allt.

Jag sprättade upp plösen lite grann, tryckte ner sändaren och låste med en säkerhetsnål. Tog 1 minut och funkar klockrent.

Sportarmband till iPod Sport Kit

Hej, funderar på vilka sportarmband som fungerar tillsammans med Sport kit-mottagaren.

De armband som jag främst funderar på är Incase Sports case, Griffin Tempo och Marware Sportsuit Convertible.

  • Medlem
  • Ånge
  • 2008-08-24 09:59
Ursprungligen av Goldbeach:

Jag sprättade upp plösen lite grann, tryckte ner sändaren och låste med en säkerhetsnål. Tog 1 minut och funkar klockrent.

Jag gjorde samma sak. Men problemet var att när jag skulle ansluta så hände det ingenting när jag stoppade in mottagaren i dockningstkonatkten (eller vad det nu heter) - På skärmen står det då att den fortfarande väntar på en mottagare!?

Ursprungligen av Ipod<3:

Jag gjorde samma sak. Men problemet var att när jag skulle ansluta så hände det ingenting när jag stoppade in mottagaren i dockningstkonatkten (eller vad det nu heter) - På skärmen står det då att den fortfarande väntar på en mottagare!?

Jag antar att du har snörat på skorna på fötterna och tagit något steg så sensorn aktiveras?

  • Medlem
  • Ånge
  • 2008-08-30 19:05
Ursprungligen av johan_fbg:

Jag antar att du har snörat på skorna på fötterna och tagit något steg så sensorn aktiveras?

Nej.. Inte precis , jag hade sensorn i skon (har bara nike sko och inte nike + sko), i det där underlaget under sulan. Och jag satte i mottagaren i min ipod men den reagerade fortfarande inte.

  • Medlem
  • Ånge
  • 2009-06-29 22:51
Ursprungligen av Goldbeach:

Jag sprättade upp plösen lite grann, tryckte ner sändaren och låste med en säkerhetsnål. Tog 1 minut och funkar klockrent.

Det provade jag, fast utan säkerhetsnål. Men nu har mätningen börjar krångla och den mäter inte som den ska. Hur kan det funka för dej ?

Sportarmband till iPod Sport Kit

Hej, nja, nu var det ju sportarmband jag funderade på.

Jag valde Griffin Tempo för nano (endast 169:- från intropris.se). Är mycket nöjd, den funkar jättebra med sport kit-mottagaren bara det inte regnar jättemycket för då skulle jag bli lite nervös eftersom mottagaren sticker ut lite grand och alltså inte är helt skyddad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-27 13:17

- Nike Sport Armband/Brassard för iPod nano, på armen
- Shoupouch, på skon

Ursprungligen av mirydh:

- Nike Sport Armband/Brassard för iPod nano, på armen
- Shoupouch, på skon

Tack för tipset för Shoupouch... Nu slipper man investera i dyra nya Nike-skor!

Funkar Nike-kitet bra med 2G nanon?

Funderat på att köpa en, men hört om en del som haft problem med buggighet i samband med nya nanon.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-06-29 00:01

Hej!
Jag är mycket nöjd med min Nike-kit som kopplas till min nya iPod 4 Gb. Jag köpte Nike-kitet när jag köpte nya skor. Skorna brukar hålla 1 år (springer var annan dag).Det brukar kännas i bena när skorna är slut. Gör de inställningar som finns angivna i anvisningen ex. vikt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-01 14:58

Köpte 2G Nano, Nike+ skor och Nike+ kit för en vecka sedan när jag var i USA. Det funkar kanon.

  • Medlem
  • 2007-08-06 10:41

Jag letar efter ett bra armband, eller hållare för Nano (gen 1) med Nike+ sändare.
Jag köpte Nikes egna armband, men tycker det är skitsvårt att få det att sitta bra, om man samtidigt ska kunna kolla av displayen då och då...

Funderar på det här. Nån som vet om det funkar med Nike+ kittet?

1
Bevaka tråden