Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få in filmerna under fliken TV-program?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-09 23:12

Nu är väl de flesta problemen lösta med att konvertera filmer till den nya iPoden. Vi vet på ett ungefär vilka inställningar som är bäst. Jag har dock ett problem kvar.

Alla filmer man importerar till iTunes hamnar under fliken Filmer och går sedan visserligen att flytta till Musikvideor. För filmer och musikviedeor är det helt ok men inte för serier. På iPoden hamnar alla filmer och serier i en enda lång rad och serierna blir svåra att hålla koll på. De ligger dessutom i bokstavsårdning och det går inte att ändra på. Man vet inte vilket avsnitt som kommer efter det andra.
Man kan visserligen skapa Spellistor men det utgår vi ifrån att det är för jobbigt att skapa nya hela tiden.

Jag vill få in serierna under fliken TV-program. Dock är det bara köpta serier via ITMS som hamnar där. Men någon eller några måst väl ha skrivit ett script för detta? Eller?

Apple vill nog bara att deras egna serier ska ligga där, men jag skulle tro att det kommer ett hack/modd inom några månader.

Hm, hur gör man för att få in musikvideor under fliken "Musikvideor"? Allt hamnar automatiskt i "Filmer" för mig, och sedan vet jag inte hur jag ska göra.

Inget hack behövs, bara tryck på visa info > alternativ > och välj videotyp. Musikvideo,film eller tv-prg

Ursprungligen av Powerslave91:

Inget hack behövs, bara tryck på visa info > alternativ > och välj videotyp. Musikvideo,film eller tv-prg

Fast väljer du TV-program så visas inte filen alls, filen innehåller nämligen inte den nödvändiga informationen.
Finns redan ett "hack" för att fixa detta (tror det finns flera hack dessutom, beroende på om man använder Mac eller PC).
Sök på forumet! Finns redan en tråd om detta med info om var man hittar respektive hack.

Men vafan!

Det är antagligen jag som är dum i huvet som vanligt... Har provat diverse metoder för att få in serier på rätt ställe. MEN DET FINNS JU INTE ENS EN FLIK PÅ iPODEN SOM HETER TV-SERIER!!
Dum eller bara förvirrad? Filerna finns på iPoden, men de syns inte! Går inte att hitta! Himla lyxigt med Video G5!

  • Medlem
  • 2006-08-19 19:24

Jag gjorde ett script för atomicparsley som kör alla filer i en mapp. Hämta här:
http://hem.passagen.se/kapoonis/changeToTvshowIpod.zip

Ursprungligen av onis:

Jag gjorde ett script för atomicparsley som kör alla filer i en mapp. Hämta här:
http://hem.passagen.se/kapoonis/changeToTvshowIpod.zip

Hur gör man då?

  • Medlem
  • 2006-12-17 23:44

Oj det var ett gammalt inlägg.
Du glömde skriva snälla så jag orkar inte leta :-). Men ladda ned filen ovan.. sök sedan på mitt namn och atomicparsley så hittar du nog en tråd om detta..

Flor_tablett du kan ändra det i iTunes numera.
Gå in under filmerfliken, högerklicka på videofilen och välj sedan "Visa Info". Där hittar du en video-flik, resten klurar du nog ut själv!

Högerklicka på viedofilen > Visa info > Video > Videotyp

Skämtar du med mig?

1
Bevaka tråden