Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod dör ibland :/

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag haft min iPod i över ett och ett halv år, (30gb iPod Photo) och den har börjat hänga upp sig ganska ofta. Det kan hända efter att jag bytt spår eller låst den, då bara slocknar den och apple-loggan visas. Kan detta bero på batteriet? Jag har funderat på att köpa ett nytt batteri eftersom batteritiden har blivit ganska mycket sämre, men om det inte är det så verkar dt ju onödigt. Ett par gånger har den låst sig så illa att datum och tid har nollställts.
Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-22 00:32

Det kan vara så att du har "trasiga låtar" på iPoden. Det hade jag och då startade den om sig vid låtbyten och Apple-loggan visades. Enda sättet att ta reda på vilka spår det är som är trasiga är att leta reda på dem för hand genom att försöka spela upp alla spår..

sirius: min gjorde exakt samma sak. Tills den en dag gick sönder. Hårddisken pajade när den låg i min ficka helt av sig själv. Din har samma symtom, jag kan nästan säga att den kommer att göra likadant.

sirius & richardd:
samma sak för mig, radera allt och återinställ den. tror det är enda sättet. den kommer dö förr eller senare ändå.

1
Bevaka tråden