Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple's Senaste Läderfodral

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-04 14:18
Ursprungligen av Henning:

Ja det är rätt så otroligt!
Jag startade en tråd för att få lite synpunkter och konstruktiv kritik på ett stackars litet iPod-fodral.
Och vad händer, de första svar man får är minst sagt otrevliga och kalla, man blir till och med kallad Idiot, detta är i min mening inte ett trevligt forum.
/Henning

Nu tycker jag DU är oförskämd, minst sagt! De första svar du fick var inte på något sätt otrevliga eller ovidkommande. De flesta uttryckte att de tyckte ett fordal för 1000:- var onödigt dyrt och rekommenderade ett billigare som fyllde samma funktion. Vad var det för "otrevligt" med det? Nej, jag tycker det är DU som är oförskämd som slänger ur dig sådana kommentarer utan urskillning. Absolut inget fel på de kommentarer som du fick mellan ditt första och andra inlägg i denna tråd.

Ja, eftersom Henning tycker det är snyggt, praktiskt och så så köp det. Det ÄR skitsnyggt. Sticker ut lite. Själv skulle jag aldrig komma på tanken att köpa ett fodral som kostar så mkt. Och "allebaggen", jag vill inte leka forumpolis, men skärp tonen för...

Henning, jag hoppas verkligen att du stannar kvar på forumet, för som sagt, det finns många trevliga personer här också.

Apples nya läder fodral är faktiskt riktigt snyggt. En av de snyggaste läderfodralen jag har sätt. Om jag hade haft pengar skulle jag lätt ha köpt det.

Ursprungligen av thecrazy88:

Henning, jag hoppas verkligen att du stannar kvar på forumet, för som sagt, det finns många trevliga personer här också.

Jag kommer helt klart att stanna kvar, jag låter mig inte jagas bort av ett par imbecilla personer här på forumet.

Jag ser fram emot många trevliga diskussioner!;)

Ursprungligen av Ollesallagetter:

Apples nya läder fodral är faktiskt riktigt snyggt. En av de snyggaste läderfodralen jag har sätt. Om jag hade haft pengar skulle jag lätt ha köpt det.

Du har så rätt!
Ett underbart iPod-fodral i Italienskt läder.

/Henning

Ursprungligen av Henning:

Jag kommer helt klart att stanna kvar, jag låter mig inte jagas bort av ett par imbecilla personer här på forumet.

/Henning

Med det du skriver här ovan så bekräftar du för alla att du är själv precis likadan som det du anklagar andra för att vara.

Innan du beskyller andra för saker och ting så se på dig själv.

Ursprungligen av Pellib:

Med det du skriver här ovan så bekräftar du för alla att du är själv precis likadan som det du anklagar andra för att vara.

Innan du beskyller andra för saker och ting så se på dig själv.

Ja detta var ju roligt och kan fortsätta i all oändlighet.
Vem exakt har jag anklagat?

Ska vi inte försöka att vara lite civiliserade, och sluta upp med dessa personangrepp och påhopp.

Denna tråd ska egentligen handla om ett iPod-fodral, men tyvärr verkar det som att det har totalt spårat ur, Vilket är mycket beklagligt.

Ursprungligen av Henning:

Ja detta var ju roligt och kan fortsätta i all oändlighet.
Vem exakt har jag anklagat?

Ska vi inte försöka att vara lite civiliserade, och sluta upp med dessa personangrepp och påhopp.

Denna tråd ska egentligen handla om ett iPod-fodral, men tyvärr verkar det som att det har totalt spårat ur, Vilket är mycket beklagligt.

Ehhh ja jag skulle väl säga att det bör vara dom som du anser vara "imbecilla".

I stort sett alla trådar glider fram och tillbaka mellan diverse ämnen, antar att läderfodralsfrågan blev lite färgad redan efter ett par inlägg men vad spelar det för roll om någon eller några tycker att det är vansinnigt att köpa ett fodral för en tusenlapp.

Jag menar vem har inte köpt saker för mer än vad dom är värda av det enkla skälet att man gillar prylen.

Jag tror jag totalt lagt ut 500-600 på fodral av olika slag, ett silikonfodral för ett par hundra som gjorde nano'n dubbelt så stor, nån gemonskinlig plastfilm som man klistrade på och nu senast invisible shield.

  • Medlem
  • 2006-03-04 14:17

men hallå låt han köpa fodraleT om han vill ? han får spendera sin pengar på vad han vill . kanske lite dyrt men han ville inte ha svar om hur dyrt det är han ville veta om ni kan nåt om fodralet och om det är bra ?? ?! så
Henning .. köp fodralet ,, bra val för en rik person som dig

Ursprungligen av Arek:

men hallå låt han köpa fodraleT om han vill ? han får spendera sin pengar på vad han vill . kanske lite dyrt men han ville inte ha svar om hur dyrt det är han ville veta om ni kan nåt om fodralet och om det är bra ?? ?! så
Henning .. köp fodralet ,, bra val för en rik person som dig

Nu vet jag inte om jag är så rik
Men jag kommer definitivt att köpa fodralet.
Tack för ditt stöd.

Ursprungligen av ridax:

Nu tycker jag DU är oförskämd, minst sagt! De första svar du fick var inte på något sätt otrevliga eller ovidkommande. De flesta uttryckte att de tyckte ett fordal för 1000:- var onödigt dyrt och rekommenderade ett billigare som fyllde samma funktion. Vad var det för "otrevligt" med det? Nej, jag tycker det är DU som är oförskämd som slänger ur dig sådana kommentarer utan urskillning. Absolut inget fel på de kommentarer som du fick mellan ditt första och andra inlägg i denna tråd.

Måhända att jag formulerade mig lite i det klumpigaste laget, och angrep de som ej riktigt utgjorde något hot mot stämningen i tråden. Dock så förekommer det personangrepp och påhopp efter mitt andra inlägg, som du säkert noterat.

Tack.

/Henning

Men hallå vad sysslar ni med?
Det finns världproblem att diskutera och ni tjafsar om ett j-la fodral.
Snart kommer moderatorn in och säger sitt känner jag på mig. Diskussionen har ju spårat ut fullständigt.

Henning, köp fodralet illa kvickt så det blir harmoni i tråden.
Allt ligger väl i att en del tyckte att fodralet var lite väl dyrt när det finns dylika fodral till billigare pris och alla har i princip sagt sitt om den saken och lite till. enough liksom

Ursprungligen av daniels:

Men hallå vad sysslar ni med?
Det finns världproblem att diskutera och ni tjafsar om ett j-la fodral.
Snart kommer moderatorn in och säger sitt känner jag på mig. Diskussionen har ju spårat ut fullständigt.

Henning, köp fodralet illa kvickt så det blir harmoni i tråden.
Allt ligger väl i att en del tyckte att fodralet var lite väl dyrt när det finns dylika fodral till billigare pris och alla har i princip sagt sitt om den saken och lite till. enough liksom

Visst kan man diskutera världsproblem men nu är det ju en gång så att den här tråden handlar om ett nanofodral.

Om man följer ditt resonemang och koncentrerar diskussionen om saker som verkligen betyder något så innebär det ju att alla trådar på detta forum är futtiga och betydelselösa.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-04 17:46

Rent funktionsmässigt kan nog fodralets pris diskuterats, antagligen samma kvalite som det som medföljer.
Jag avråder dig inte från köp, men tänk över det rejält. Är ju inte så roligt att sitta där med ett så dyrt fodral, när du vet att kunde ha köpte ett billigare, samt ett flertal övriga produkter, tex universaldocka och sladdar till uppkoppling till TV.
Visst, det är grymt snyggt, men är det värt så mycket?
och hade du köpt det om det inte varit apples?

Den här tråden innehåller en mängd låga inlägg som inte är i nivå med den ton vi brukar hålla på iPod.se. En mängd användare har varit osakliga och otrevliga istället för att ge önskad feedback. Om man inte tycker att ett fodral är prisvärt går det bra att säga det på ett trevligt sätt.

Henning har inte agerat respektlöst, däremot har flera andra användare gjort det.

De användare som fortsätter att vara omogna kan räkna med varningar och/eller avstängning.

  • Medlem
  • 2006-07-03 23:48

ja tycker att tråden spårat ut efterom det skulle handla om posetiva och negativa saker om FODRALET och inte att det finns billigare.

Alltid lika roligt att döda (4 månader) trådar åter väcks till liv

  • Medlem
  • 2006-12-23 23:47

Sammanfasttning av läderfodralet.
+Snyggt
+Apple Kvalitet

-dyrt
-inte kunna använda vissa funktioner på ipoden
-folk på ipod.se blir upprörda;P

  • Medlem
  • 2006-12-25 21:11

det du skrev om att testa kvaliten, daska den hårt som fan mot din under arm å se om det blir ett rött märke, blev det så antar jag att det duger, och 1000 spänn, e du inte riktigt frisk? jag kan sy ett i läder åt dej i skolan för 120kr + frakt och du, då är det handgjort då kan du kalla det kvalitè:) puss(K) ja kan sy i metal om ni andra vill ha oxå:)

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-25 23:41
Ursprungligen av nathe:

det du skrev om att testa kvaliten, daska den hårt som fan mot din under arm å se om det blir ett rött märke, blev det så antar jag att det duger, och 1000 spänn, e du inte riktigt frisk? jag kan sy ett i läder åt dej i skolan för 120kr + frakt och du, då är det handgjort då kan du kalla det kvalitè:) puss(K) ja kan sy i metal om ni andra vill ha oxå:)

ett fodral för 1000:- är inte så farligt om det är snyggt och har bra kvalite (som jag inte tror att ditt handgjorda har:P) ja skulle hö köpt ett om det skulle fungera med radio remote utan att man behöver ha iPoden uppochner. läder är ju rätt dyrt oxo, de billigaste läderfodralen till iPod kostar ju ca. 4-500:- och då är de fula och något konstigt märke, apple är fint:D

Hej!
Kolla upp istuff.se och "deras" Invisible Shield! Har införskaffat en till min nya, samt tidigare en till min gamla Nano. Kostar 240 pickadulvrar och har en livstidsgaranti. Har funkat utmärkt för mig.

  • Medlem
  • 2006-12-31 09:46

Men seriöst lägg av nu! De e väl hans pengar elr? Han gör väll vad han vill av dem! :@
Fast jag tycker nog oxå att de e lite dyrt men vaf*n, de e dina pengar...

kolla på istuff.se. Finns en hel del att välja på där, oavsett vad man gillar för prisnivå.

Har plockat bort en del tramsinlägg. Då den också är inaktuell så stänger den för att undvika fortsatt offtopicdiskussion.

Bevaka tråden