Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hjälp med schizofren ipod

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena, jag tänkte fråga er om hjälp. Jag har sökt i forumet efter liknande grejer, men jag hittar inget. Finns här redan inlägg som behandlar samma problem så får jag be om ursäkt för mitt okunnande. Då så...

... Detta problem råkar jag ut för när jag skall föra över videofiler från biblioteket till ipod. Vissa videofiler går att föra över medans andra genererar felmeddelandet: "En del av objekten kopierades inte till ipod enheten eftersom ipod programvaran är för gammal. gå till... för att hämta..."

När jag sedan går till fliken sammanfattning/Version i itunes för att uppdatera min ipod så står det där att ipod inte behöver uppdateras, och uppdatera knappen är således inaktiverad och går inte att trycka på. Jag kan ju även säga det att det inte finns något som tyder på att det skulle vara något fel på videofilerna eller att dem skulle vara i fel format. Det kanske bör nämnas att det står att programversionen på ipoden är 1.0

Tack för mig

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-27 16:37

Du ska ha den nyaste versionen som är 1.2.1. Har du nyaste iTunes då? Om du har nyaste iTunes o det inte står att du behöver uppdatera iPoden när du ansluter den till iTunes, så kanske du borde pröva reseta eller återställa den..

Ja, jag har nyaste Itunes. Men, det känner ju inte av att min ipod inte är uppdaterad.
Om jag resettar eller återställer ipod... Kommer jag förlora all data på ipod då?

Ja det kommer du. Iallafall om du återställer den i iTunes. Jag råkade av misstag återställa min iPod via iPoden själv, men musiken och filmerna fanns kvar.

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-29 02:36

Om du återställer iPoden bör du göra en backup av din musik först, det kan du göra via t ex Ephpod eller Anapod som finns att ladda ned gratis. Sen när du återställt iPoden är det enkelt att föra över alla låtar igen från backupen, det tar lite tid bara.

1
Bevaka tråden