First of all, har som trogen forumläsare sökt, men har nån annan hittat nåt relevant i söken som löser mitt problem så posta på..

Nu till problemet:
Min iPod G5 30gb funkade relativt (?) normalt inkopplad i min pc med senaste itunes. Men nu när jag skulle ut på resa o tog med laptopen (som för övrigt blivit ominstallerad med os x 10.3 vilken medförde fina iTunes 5 eller nåt) och kopplade in o körde iTunes 5 (eller nån annan gammal dänga) så lyckades det gamla iTunes på nåt sätt, med sin okunnighet om film, göra om alla mina filmer, musikvideos etc till musik. När jag sen uppdaterade till senaste iTunes så i den listan över hur man fördelat sina gigabyte på vad så stod nästan allt på Musik o resten på Övrigt, alltså inga filmer!!
När man sen spelar filmerna på iPoden får man ljud men ingen bild what so ever. När jag kör "blanda" så blandar den fram ljudet från mina videopodcaster och filmer ibland (och är förhoppningsvis också anledningen till att byta spår i blanda tar typ 7 sekunder per spår)..
Filmerna är inte helt fördärvade, för de funkar med bild(video) i senaste iTunes så själva bilden finns, iPoden vet bara inte att den ska visa den!

Nu till den ultimata slutfrågan då, finns det nåt sätt att få tillbaka bilden till videosen UTAN att reset'a iPoden eller lägga in orginalen till filmerna igen? Sitter som sagt bara med laptopen nu i 4 månader och både musiken, podcastsen och filmerna har jag på den stationära.

Har såklart försökt få över dem i videokategorin "den enkla vägen", men i info rutan för filmerna osv är fliken som bara finns för video (typ "Video" eller "Film") utgråad..

All hjälp uppskattas varmt...
-Martin