Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig nano :(

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-11-03 14:54

svar ja!

såg ut som en nano tycker jag. Är skärmarna sjukt känsliga, eller håller dem för lite våld, tex om man har den i innerfickan på jackan och trängs i t-banan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-04 11:49

Risken är obefintlig nu.

1 på tusen var risken om plockade nanon direkt ur fabrik.
men nästan alla dessa skickades till USA och att det inte tillverkats några felaktiga sedan detta fel upptäcktes. så risken är låååååååååångt mindre än 1 på 1000 att få en nano med felaktig display

Ursprungligen av xtrem:

Risken är obefintlig nu.

1 på tusen var risken om plockade nanon direkt ur fabrik.
men nästan alla dessa skickades till USA och att det inte tillverkats några felaktiga sedan detta fel upptäcktes. så risken är låååååååååångt större än 1 på 1000 att få en nano med felaktig display

Menar du kanske långt mindre? Ja jag får verkligen hoppas att min splitter nya nano som jag snart får tillbaka är utan defekter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-04 16:25

ja självklart är risken mindre...

Fattar inte riktigt...

Men alltså, om jag har en graverad Ipod nano där skärmen går sönder, kan jag inte lämna in den för reparation då? Förstår nog inte riktigt...

Eller är det bara retur som inte går? Men om den går sönder och inte går att reparera, får jag ingen ny då????

Borde de inte skriva nåt om detta när man väljer om man vill gravera den eller inte?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-04 21:37

Självklart har du garanti även på en graverad iPod. Om du skickar in en graverad iPod och de byter ut den så graverar de t.o.m. samma text på ditt utbytesex automatiskt.

Nu har jag fått tillbaka min iPod nano. Efter flera månaders väntan. Jag fick dock en 4gb istället för 2gb som kompensation.

PS Det står fortfarande på Apples sida "Product replacement pending", dvs säga att den inte skickats

Skärmen är verkligen helt kass på nano, den går sönder utan något som helst tryck.Jag tror att det är ett jätteproblem som man försöker dölja. Det är lite konstigt att man inte kunnat lösa det när mobiltelefoner inte har samma problem som Apple. I alla fall skulle jag aldrig köpa en nano idag, avråder alla! Dessutom är Apples service otroligt dålig. De använder UPS som förväntar sig att man ska vara hemma en hel dag och vänta på dem. Sen kommer de aldrig och ma får vänta en dag till. VARNING KÖP INTE NANO. DEN HÅLLER INTE OCH SERVICEN KOSTAR DIG EN MASSA TID. Har ännu inte lyckas få den reparerad!

Jag har bara haft positiva upplevelser med UPS. Det är apple som har strulat. Men jag känner mig ganska seriöst bemött med tanke på att jag fick kompensation. Jag hoppas verkligen inte att skärmen strular på denna också, då blir jag duktigt förbannad. Det är sant att min första gick sönder utan nåt tryck alls.

Jag upplevde också det här fenomenet med en sprucken skärm. Var ute och gick och skulle byta låt när jag upptäckte en sprcka i skärmen.

Jag skickade i väg den med ups, den 20 dec. De sa att poden skullle vara i nederländerna dagen efter. Vad som är lite skumt är att jag inte har fått något mail eller lik. från apple angående statusen.

Hur länge bör jag acceptera att vänta. serviekillen sa att jag fick vara berred på två-tre veckor innnan jag får den igen. Får väl bara hålla mig lugn och vänta.

Finns det något sätt man kan kolla statusen på min pod ?

Ja man kan gå in på www.apple.com, klicka på "Service" och sen leta upp "Check your repair status" men jag har erfarenheter av att de väldigt sällan uppdaterar den sidan...

Men vänta du en två-tre veckor och om inget händer så ta kontakt med apple. Jag fick inte heller något mail eller besked om statusen, man får själv kolla på deras hemsida.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-28 14:29

Min gamla trotjänare minin har aldrig haft något problem över huvud taget.
The older the better

Ursprungligen av Dava:

Min gamla trotjänare minin har aldrig haft något problem över huvud taget.
The older the better

Så vitt jag vet så funkar inte din mini överhuvudtaget!

Hur är det nu när man får tillbaka den efter service? Byter de ut skärmen eller får man en splinkans ny? har hört något om att man kan få en bättre begangnad? stämmer detta?

  • Medlem
  • 2006-01-02 18:56
Ursprungligen av Magoozi:

Hur är det nu när man får tillbaka den efter service? Byter de ut skärmen eller får man en splinkans ny? har hört något om att man kan få en bättre begangnad? stämmer detta?

Har du tur så får du en helt ny, men du kan även få en som blivit lagad.

"Note: iPod equipment that is sent in for battery service or service requiring other repairs will be replaced with functionally equivalent new, used, or refurbished iPod equipment. You will not receive the same iPod that was sent in for service."

http://depot.info.apple.com/ipod/

jag har samma problem men garantin har gått ut, lagar de den ändå??

Halva min display försvann, dvs halva har döda pixlar. Garantin är väl bara på ett år så jag får väl köpa en ny!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-01-18 15:43

e de en ipod nano 2:gen ni snackar om eller 1:genen

  • Medlem
  • 2007-02-07 13:48

Min ipods NANO GENARATION 1 har ett problem. skármens nedre del funkar inte vad ska jag göra.?? garantin gick ut.:'(

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-02-14 11:52

då e de bara o köpa en ny istället för o laga den...kostar ju massor

jag fick en ny fast garantin varit ute i en månad

Bevaka tråden